Köksnytt!

Har ni sett vllket vackert bord jag har blivit ägare till?!!! Jag är såå glad att det är mitt och det är precis ett sånt slags köksbord jag och min Hjalle har varit ute efter en längre tid. Och igår när jag besäkte min vän
Ninni berättade hon att hon skulle sälja en hel del möbler, bla det här bordet som jag på stört roffade åt mig...hihi! Tack min kära vän för det underbara bordet, jag älskar det :-) Se på de vackra svarvade benen samt den underbara rustika bordsskivan som Ninni tillsammans med sin man har tillverkat själva. Det ger verkligen bordet sin personliga prägel och totala charm! Det finns 3 lådor på bordets ena långsida vilket ju är perfekt! Förvaring behövs alltid :-)


Och som ni kanske redan noterat så har det blivt nytt golv i köket! Mamma var här i måndags och hjälpte mig att lägga klickgolv i köket. Jag och Hjalle ville definitivt inte ha det fula linoleumgolv som fanns här i radhuset så vi kostade på oss ett nytt golv. Det ser verkligen gammalt ut och det ser ut som om tiden har satt sin tand i det. Man kan se spår av "märken" i golvet, som om träplankorna har legat där i flera år och blivit naturligt kantstötta, men det är förstås fejk! Golvet har vi köpt på IKEA i Uppsala och just detta golv heter just "GOLV". Visst ser det väl ut precis som ett rejält gammalt brädgolv, med springor mellan planken, så underbart golv och köket fick sig en rejäl förvandling! Det känns mer som ett riktigt hus och med bordet som pricken över i:et älskar jag nu mitt kök ännu mer :-)



Det tar sig mer och mer härhemma, även om inläggen är snåla så går det framåt med inredningen om än lite långsamt :-)

Långsamt går det mest tack vare att Gavlegårdarna inte kommit och tapetserat om rummen ännu och där står vi fast. Vi kan inte "boa in" oss ordentligt förrens vi har fått väggarna iordninggjorda så vi väntar tålmodigt på att de ska höra av sig och att rusten kan börja ta fart!

Nu måste jag ut i solen tror jag bestämt :-)






Kommentarer
Postat av: ninni

Hej

Det blev ju kanon bra det där,himla roligt att det kom till någon som tycker om det fina bordet,för det är verkligen fint.

Ja vi får ses snart igen alltid lika trevligt.

Kram o ha en fortsatt fin semester.

Ninni

Postat av: Mia

Åh vilket fint bord!

Där gjorde du ett riktigt fynd!!



Kram Mia

2011-08-04 @ 22:56:19
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej Levinda! Å vilket fantastiskt bord, vilken tur du hade :) Du, jag googlade på daffedress, one piece...kommer inte ihåg VILKEN sida jag var in på nu :/



Men du...har försökt tidigare lägga in din blogg bland de andra jag har i sidoinläggen (i listan) men det går inte med DIN typ av adress? :(



Vet du om det finns något annat sätt?



Kram!

2011-08-05 @ 12:23:31
URL: http://hagbacken.blogspot.com/
Postat av: Fröken Fräken

Ah, vad duktiga ni har varit som lagt in det snygga golvet! Gissa om jag blir än mer sugen att få in nya golv hos mig nu! Och sådan tur du hade med bordet.

Alltid kul att läsa om era husbilstrippar, jag känner ju hur det böjar rycka i husvagnsresargenen, men nu är semestern slut så det får väl bi en annan sommar... suck...

2011-08-06 @ 11:44:15
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Jenny/Jema

Jättefint, både bordet & golvet!



Jag & katterna ska alltså bo i stugan alltid, inte bara då & då..! : )



KRAM, Jenny

2011-08-06 @ 20:15:25
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej Anna

nu har jag bestämt mig,jag säljer stolen,tänkte mig ett pris på 600.-,hör av dig fall du är intresserad,annars så sätter ja ut den på annons.

Kramar Ninni

2011-08-08 @ 20:12:34
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Paula

Jättefint bord!

Hela köket ser mysigt ut:)

Kram

Paula

2011-08-09 @ 08:50:52
URL: http://vackravitating.blogspot.com/
Postat av: Lizas Lantliv

Vilket fint bord!!

Och med det nya golvet till blev det ju så lantligt o fint!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-08-14 @ 10:01:07
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback