Gammeldags känsla i mitt julekök

I år går mitt kök i gammeldags färgskala som mörkröd och linnefärgat. Eftersom Hjalle absolut vill ha en röd jul så bestämde jag att vi tar det röda i köket så får resten av huset gå i vitt, beige, brunt och grönt istället och ge lite mer av en "vintrig julkänsla".


Men idag visar jag köket:


Denna mörkröda/vitrandiga matta har jag 2 st av i köket, längs med själva "gågatan" kan man säga *ler*. Mattorna är köpta på Rusta för 149:- (reades sen ut för 99:-)


Den vackra ljuskronan över köksbordet har min mamma pysslat ihop åt mig, den lyser verkligen otroligt mysigt! Och så har hon hängt massor av vackra, tindrande fattigmansilverdetaljer på den!


Gardinerna är mörkröd-vitrutiga med jättecharmig linnebård på kappan där det står God Jul och så är det söta hjärtan på. Jag tycker själva bården gör känslan väldigt "gammeldags" och mysig på nåt vis. Gardinerna är köpta på den lokala butiken Owe Jansson här i Valbo.


Jag har även juldekorerat min vackra dörr med ett rött litet plåthjärta samt det lite större trähjärtat med sött rött band. Tyckte det blev alldeles lagom juligt. På dörren hänger också en gammal kyrkonyckel i järn. Jag har också hängt en "plättar i luften"-blomma på självaste järndekorationen, fuskis förstås *ler*


I köksfönstret kan ni skymta en röd typ Nusnäs elljusstake. Den hade jag turen att fynda på loppis för 45:-, det tyckte jag var riktigt roligt!

Mina julkuddar i soffan har jag fyndat på Tradera tidigare år. Det är någon som så duktigt sytt dessa vackra kuddfodral!

Det röd-vitrutiga stolsöverdraget som är i likadant som gardinerna har jag också köpt på den lokala butiken Owe Jansson här i Valbo för ett bra pris på ca 70:-/st.

Sådärja! Det var vårat julekök det. Och som tur är blev Hjalle jättenöjd och tycker köket är väldigt mysigt och juligt *ler* Det känns skönt att veta att han trivs min Älskling!

Nu väntar 3 dagars ledigt för mig, fre-sön. Ska bli oootroligt skönt efter att ha haft rätt många hektiskta men roliga dagar på jobbet! Jag ska mysa massor, poa och pynta hemma, lyssna på julmusik, sjunga högt, kolla på film, gosa massa med Hjalle, gratta pappa som fyller år på lördag, gå på julmarknad på söndag och säkerligen gör jag nåt mer trevligt på min ledighet!


Vad ska ni poa med i helgen kära läsare?

Nu passar jag på att önska er alla en riktigt trevlig helg! Och ta det nu försiktigt ute på vägarna då de lovat snö!





Kommentarer
Postat av: Anki

Åh så mysigt ni har det!!!!

Om det inte är allt för tokigt väder tänkte vi åka på julmarknad i Gysinge på lör & så är de gymapauppvisning sön. Det är vår helg =)

Jobbar du mkt nästa vecka? Tänkte om vi hann ses nåt! Kram!

Postat av: www.gardsromantik.se - Hjortgården i Kyrkbyn

Vilket härligt varmt rött kök!

Den där lampan som mamma gjort var fantastisk.



Kram Maud

2011-12-09 @ 10:18:29
URL: http://www.havsviken.blogspot.com
Postat av: ninni

Oj så juligt och fint du har det!!!

Kram o ha en fin helg.

Ninni

2011-12-09 @ 11:59:00
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Va juligt du har fått till det, och va pysslig din mamma verkar vara. Jaha är det marknad i Högbo imorgon får se om jag hinner dit jag också.

Ha en mysig kväll

Kram Eva-Lena

2011-12-10 @ 19:57:35
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: Sonja

Vad mysigt i ditt juliga kök. Rödrutiga tyger tycker jag är så fint till jul. Jag håller som bäst på att julstäda och pynta jag också, men jag har inte kommit så långt än... Om du ville köpa en julvimpel så går det så bra så... Kram Sonja.

2011-12-10 @ 21:15:43
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: Linda

Det ser väldigt hemtrevligt ut i ditt kök Anna :) Förstår att Hjalle är nöjd!



Vilket fynd med ljusstaken!



Här blev det en lugn helg....



Kram Linda

2011-12-11 @ 00:07:32
URL: http://hagbacken.blogspot.com/
Postat av: Ewa

Sååå mysigt i ert kök! Jag som aldrig gillat rött tycker det är sååå fint!!!! Du kanske har smittat mej liiite ;)

O du Anna, lovar att Wilma o jag hade ett mysigt pyjamasparty..;);)

Kram

Ewa ( o Wilma )

2011-12-11 @ 00:57:51
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com
Postat av: sussie

Gokväll Gullia du... Oh oh va fint kök så ombonat o fint varma färger du har där.. önskar dig en trevlig 3e advent kram sussie

2011-12-11 @ 20:30:13
Postat av: Lizas Lantliv

Åh så mysigt!

Äkta julkänsla i ditt kök!

Varmt o ombonat!



Trevlig kväll!



Kramar Liza

2011-12-13 @ 21:02:18
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Bibi

Läcker dörr!!!

2011-12-16 @ 14:28:59
URL: http://enkristensresa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback