Det nya året 2011

Nyårsafton
Jag jobbade 7-16, men slutade lite tidigare och kom iväg 14.30. På jobbet dukade vi upp till långbord, dukade med fina vita dukar, fina glas och gjorde lunchen så festlig som möjligt för de boende vilket jag tror uppskattades mkt! En trevlig dag på jobbet med mkt gott!

När jag slutade åkte jag raka spåret hem till mamma och pappa och Hjalle kom dit till 15:00 han med. Jenny och Anders hade redan varit där och smakat smörgåstårta som mamma och pappa alltid bjuder på på Nyårsaftonen. När vi kom hade de åkt hem en sväng till vovvarna innan de skulle komma till oss senare på kvällen och fira med Hjalle och mig.

Mamma och pappa bjöd som sagt var på supersmarrig smörgåstårta och lite gotta efter det. Tusen tack, det var mumsigt! Jag och Hjalle stannade dryga timmen sen var det dags att åka hemåt och förbereda lite inför kvällen då Jenny och Anders skulle komma strax efter 18:00.

När vi kom hem mixade Hjalle ihop en egen blandning på italienska köttbullar som jag sen stekte och sen serverade vi dem med spenat och baconfylld  canneloni med tomatsås, mums! Han kan min Hjalle *ler*.

När Jenny och Anders kom och vi ställt in maten i ugnen så bjöd vi på lite enkla "snittar" med njallabröd som var rullade och i fanns lite baconost eller räksallad. Nåt att mätta magen med innan det var dags för mat. Vi drack lite gott ur mina fina champagneglas som jag fick i julklapp av Hjalle - tänkt att ett glas kan göra det väldigt mkt festligare med dryck oavsett om den är alkoholhaltig eller ej. Jenny hade med sig negerbollsmöss som hon hade bakat, så himla söta!! Gud va hon är duktig min lillasyster och hon är så givmild och bjuder alltid massor av människor på sina bakverk *ler*. Gulle hon och se vilka gullemöss!

Jag hade dukat upp och gjort lite enkelt nyårsfint på lilla köksbordet och vi åt vid 19-tiden och hade det så mysigt och trevligt så i vårat lilla kök...hihi! Trevligt med lite sällskap och att få bjuda på lite gott :) Även om matvalet var lite vågat för syster mins smak så gick det över förväntan då hon och Anders gillade det vilket ju var jätteroligt!

Proppmätta förflyttade vi oss sen till vardagsrummet och soffan där vi åt efterrätt; gräddig vaniljgalss med hallon och kaktus/citron sorbet, maränger och chokladpinnar, mums! Sen dukade vi upp lite chips, nötter, ostbågar och sånt att småmumsa på! Grabbarna spelade lite tv-spel och sen kollade vi lite tv och babblade.

Jenny och Anders åkte hem strax efter 23-tiden då de skulle hem till vovvarna till tolvslaget så de skulle slippa vara ensamma när fyrverkerierna satte igång.

Tack så mkt för att ni ville fira nyår med oss, ni är bäst & vi hade görtrevligt!

När så klockan slog om från år 2010 till 2011 och fyrverkerierna satte igång så skålade jag och Hjalle in det nya året med lite champagne, smarrigt!

Nyårsdagen
Jag vaknade 09:00 och klev upp, la mig i soffan och skulle kolla på tv men somnade om i soffan igen efter en stund och vaknade väl inte till sådär ordentligt förren klockan blev 11:00 och Hjalle hade vaknat och kom ut och satte sig i soffan med mig. En nyårskram och puss förgyllde den första dagen på det nya året och vi har en önskan om ett riktigt roligt och glatt år!

Inga nyårslöften men en förhoppning om att göra året så bra vi bara kan så vi håller oss glada och alerta! Det gör vi förhoppningsvis genom att förverkliga sånt vi själva drömmer om och lever livet på det vis vi önskar och strävar efter att leva i nuet och göra varje dag så bra det bara går! Samt umgås mkt med människor som förgyller tillvaron för oss och ger oss massor av positiva vibbar och glädjestunder! Såna där människor som gör att man mår bra i hela kroppen -  det är dem vi ska ta tillvara på så kommer detta år bli toppen :-) Tänk om inte andra människor skulle finnas, va trist livet skulle va då!

Hjalle och jag värmde på lite canneloni sen gårdagen och sen åkte vi hem till hans föräldrar och stannade kvar till klockan blev strax före 15:00. Då skjutsade Hjalle hem mig och åkte sen till en kompis och skulle kolla på fotboll. Jag dukade upp med ostbågar, chips, coca-cola och en negerbollsmus som Jenny har bakat, så himla söt och delikat både att titta på och och mumsa på *ler* Hon är SÅ DUKTIG på att baka min lillasyster!! Och så himla generös att dela med sig till alla!

Jag har legat i soffan ett tag nu och bara mumsat massa gott och haft det bra och det blir nog så att jag fortsätter att spendera Nyårsdagen i soffan och bara slappar...aah! Imån väntar jobbet igen men det var grymt skönt att få vara ledig idag efter nyårsaftonen.

Gott Nytt År och hoppas det nya året för med sig massor av glada stunder, minnen och härliga upplevelser!!!





Kommentarer
Postat av: Jenny/Jema

Så mysigt och trevligt ni verkar ha haft det!



: )



Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!!



KRAM, Jenny

Postat av: Ullis/Leva på landet

Låter som ett jättemysigt nyår.

Kramar Ullis

2011-01-05 @ 22:56:51
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: ingela/ Inspiration i vitt

så härligt och trevligt ni har det. Hoppas att det nya året bjuder på många kul grejer. Kram på dig/Ingela.

2011-01-06 @ 23:23:40
URL: http://www.inspirationivitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback