En mysig söndag

Igår lördag när jag och Jenny var på loppisturné så fyndade vi inte direkt mkt. Loppisarna vi besökte innehöll inte direkt det vi var ute efter så det blev inte så mkt fynda som jag hade hoppats på. Men det jag fyndade var desto bättre och jag var överlycklig över fyndet! Det var så att en tjej med en inredningsbutik här i krokarna stod på en av loppisarna och sålde ut sina varor för drygt under halva priset, massa fint hade hon!!!

Jag hittade 2 st gråturkosa fönsterluckor från Ib Laursen för 170:-/st!! Jag har sett såna förut och tyckt de varit såå fina och vet att de kostat ca 500:- och det har då i mitt tyckte varit för dyrt. Men så igår hade jag turen att stöta på dem igen, den här gången fick jag 2 st för 340:-!! Ett görbra fynd tycker jag och min lycka denna loppistripp var ju gjord...hihi!



Syrran fyndade en brun kökshylla så hon var nog också nöjd med sitt! Solen sken och strålade från klarblå himmel hela dagen även igår, underbart att ha fått varit ledig under så många soliga sköna dagar!

När vi avklarat sista loppisen vid ca 13:30 bestämde vi oss för att jag skulle följa med syrran hem och grilla! Vi åkte till Ica Maxi och handlade det vi behövde och åkte hem till systeryster! Anders ställde sig vid grillen och Jenny och jag poade lite inne. Helt plötsligt från ingenstans invaderades den klarblå himlen med mörkblå/lila åskmoln! Vi väntade oss ett hejdundrande oväder och stod och såg på när naturens makter tog över, det är mäktigt med oväder tycker jag! Tyvärr blev det inte mer än en del blixtar och dunder men inget regn. Sen drog de svarta molnen förbi lika fort som de kommit och himlen blev klarblå igen, precis som om ingenting hade hänt!

Vi fick dock äta grillmaten inne i och med att vi trodde det skulle braka loss mkt mer än vad det gjorde, men det smakade lika gott för det :-)

Sen satte vi oss i varsin solstol i syrrans trädgård och bara latade oss och hade det bra! Lite senare blev det jordgubbar och gammeldags vaniljglass till det, mums!

Jag stannade kvar ända till ca 19:00 då jag efter ett stopp hos mamma och pappa begav mig hemåt, helnöjd med en supermysig dag med min älskade syster! Innan jag åkte hade vi bestämt oss för att besöka Gysinge idag söndag då det under helgen varit marknad där.

Idag söndag
kom Jenny och Anders och hämtade mig vid 9:30. Vi strosade runt på marknaden i
Gysinge, besökte smedjan och alla små mysiga bodar, fikade litegranna och som vi sa, "turistade i vårat närområde". Man är på tok för dålig på det, men idag kan vi känna oss stolta som faktiskt såg på vårat närområde med andra ögon. Vi hade supermysigt! Gamla brukshus, lanthandel och herrgård med omgivningar som gör det så trivsamt!

Vi besökte även 2 loppisar där innan vi åkte hemåt och jag hade turen att springa på 2 st brunbetsade köksluckor som ser ut precis som fönsterluckor så de fick jag för 50:- tillsammans! Ni förstår kanske vad jag tänker göra med dem..? Jo jag tänker förstås skruva loss alla beslag samt knoppar och måla dem vita och slipa dem i finaste shabby-stilen! Perfekt sommarprojekt! Sen vet jag inte riktigt om jag ska sälja dem på Gårdsloppisen hos syrran som förresten idag blev spikad till lördagen den 9:e juli, då vi hoppas på sol! Vid regn ställer vi in. Tider 10-16 eller 17. Mer info kommer snart!

Jenny och Anders släppte av mig hemma vid 13-tiden och då brakade åskan lös här hemma i Valbo! Det blev alldeles mörkt på himlen och regnet vällde ner likaså blixtar och dunder! Jag och Hjalle la oss i sängen och tittade ut genom fönstret och bara mös! Tycker om oväder :-)

Lite senare på eftermiddagen besökte vi mamma och pappa ett tag. Jag påbörjade mitt kökslucke-projekt litegranna men måste åka och köpa färg för jag hade visst slut på mitt lager. Jag stannade kvar hos mamma och pappa till 19:00 och nu sitter jag här hemma och poppar musik för mig själv - underbart! Hjalle är på fotbollsträning och jag ska nog rensa lite i min pysselbyrå och packa nån låda hade jag tänkt mig.

Imorgon måndag är det dags att jobba igen, men jag är helnöjd  med min ledighet, det har verkligen känts som semester med detta väder, underbart! Mina batterier är laddade och jag är redo för nya tag!

Hoppas ni med haft en alldeles underbar helg!







Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Oj vad ni har hunnit med mycket! Jag skulle verkligen vilja besöka Gysinge, det verkar vara ett sådant vackert ställe! Jag hade ingen tur alls på min loppisrunda i lördags. Två ställen visade sig vara stängda, och på de andra två fanns det bara skrot.. Trist!

Hopps att du får till fönsterluckorna to be! Själv kämpar jag med en skohylla som jag både tapetserar och målar.

Postat av: d-sign & inredning

Hej!

Tack rara för din kommentar, va kul att du hittade till mig. Mysig blogg du har och vilka fina fynd du gjort, fönsterluckorna skulle jag inte säga nej till! ;)

Ha det gott, kram Lena

2011-06-12 @ 22:12:09
URL: http://www.d-signochinredning.blogspot.com
Postat av: Ida

Hejsan!

Vilken tur du hade, såna där fönsterluckor är verkligen toppenfina=)



Jag tycker också om oväder, vi brukar öppna dörren till balkongen och lyssna på åskan och det finns inget mysigare än att höra regnet slå mot balkongtaket när man ligger och ska sova om kvällen.



Vad kul det ska bli att se ert radhus sen när ni börjat inreda det=)

Ha det så gott.

kram Ida

2011-06-13 @ 11:42:33
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hejsan!

Vilken tur du hade, såna där fönsterluckor är verkligen toppenfina=)



Jag tycker också om oväder, vi brukar öppna dörren till balkongen och lyssna på åskan och det finns inget mysigare än att höra regnet slå mot balkongtaket när man ligger och ska sova om kvällen.



Vad kul det ska bli att se ert radhus sen när ni börjat inreda det=)

Ha det så gott.

kram Ida

2011-06-13 @ 11:42:49
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: Jenny/Jema

Väldigt fina luckor, grattis till fyndet!



: )



STOR kram från Jenny



<3

2011-06-13 @ 13:48:00
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Kom gärna över på lite fika till stugan någon dag,skulle vara trevligt.

Kramar i massor.

Ninni

2011-06-16 @ 19:45:26
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Vi flyttar ut till stugan på lördag,det är bara att slå en signal så lotsar jag dig fram,jag kan komma och möta upp dig om du vill,hör med Anna-lena också om hon kanske hänger på,hon pratade om det,skulle var himla roligt om ni kunde komma förbi.

Kramar i massor!!

Ninni

2011-06-16 @ 22:14:47
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback