Konst

Tisdagstemat denna vecka i fabriken är konst.

Jag har ingen "typisk" konst hemma hos mig såsom tavlor tex.

Men konst för mig är tex något vackert som man har hemma kanske enbart för att det är extra vackert att se på eller för att det är en inredningsdetalj som förgyller ens hem genom att "bara" finnas till. Med det menar jag att konst inte behöver ha någon praktiskt användng av sig själv, konst är vackert att ha bara som det är!

Nu tänker jag visa er några saker jag har härhemma som jag anser är konst. De fyller egentligen ingen praktisk funktion men är ack så värdefulla i sin vackerhet...hihi!

Konst nr 1.

Den här vackra trästegen har bundits ihop med snöre och jag har dekorerat den ruffa stegen med lite mjuka ting såsom änglavingar, hjärta i fjäder samt det vita korset.

Konst 2
Jag tycker även att min vackra dekorationsdörr är ett konsttycke i sig! Otroligt vacker att ha lutad mot en vägg bara sådär. Spana in smidesdetaljerna i rostbrun färg i dörren, otroligt vackert!!

Konst 3
Sedan tycker jag även denna fönsterdekoration är otroligt vacker!! Den är som konst för mig. Jag har den inte för någon praktiskt använding utan enbart för att den är vacker i sin helhet och vacker att se på.

 

Snart bär det av på tågträning för min del - etapp 2 som innebär tåg i hastighet av 150km/h. Jag har nervös mage och det pirrar obehagligt i hela kroppen och jag andas djupa andetag. Det ska nog gå jättebra det här men min rädsla går inte att styra och nu vill jag bli av med den! När tågturen är över kommer jag förmodligen vara jättetstolt över mig själv...hihi! Låter ju skitfånigt att vara rädd för att åka tåg, men så är det för mig.


Färdsätten idag går på tok för fort enligt min mening, jag vill bara resa lugnt och behagligt, ska det vara så svårt?!


Tur jag har min älskling med mig som får hålla handen om det blir läskigt eller att om jag triggar igång mig själv och min rädsla ännu mer.


Håll tummarna för mig idag :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback