Nytt ljus!


I onsdags denna vecka var jag ledig och gjorde ett besök hos min goa vän
Ninni! Vi hade bestämt att vi skulle besöka butiken Lavendel & Lantliv i Bergby så vi styrde kosan dit. Och oj vilken underbar butik, så himla mysig! Kommer garanterat vilja besöka den fler ggr!

Butiksinnehavaren Eva-Lena bjöd på kaffe och hembakta lavendelskorpor vilket var riktigt gott och trevligt! Med mig hem fick jag denna tjusiga ljuskrona med plats för glödlampa. Jag blev sååå förtjust i den! tack för en trevlig eftermiddag Ninni och Eva-Lena!

Även fast jag och Hjalle just nu håller på och vänder upp och ner på lägenheten i och med att vi ska flytta till radhuset inom ca 4 veckor så var jag bara tvungen att hänga upp den nya lampan i köket så fort jag kom hem...hihi! För övrigt ser hela lägenheten ut som ett bombnedslag! Jag har packat ca 10 flyttlådot redan så de står i ett av våra rum och tar plats medan det ligger framdragna prylar över resten av lägenhetsytan..haha! Men det gör oss inget, vi trivs utmärkt i kaoset just nu för vi vet ju vad som väntar *ler*

Vi håller varje dag på att planera hur vårat radhus ska rustas, inredas och se ut samt vad vi bör köpa och sånt! Så roligt att vara ivriga och planera tillsammans! Vi kommer bland annat kunna köpa ett större, rejälare matbord vilket jag är superglad för! Bordet vi har nu är ju så smalt och kort att det känns som att man sätter sig vid ett lekstugebord typ, inge roligt alls! Nu får vi ett rejälare och bättre planerat kök som är rymligare och mycket trevligare att bjuda hem folk till. Likaså är vi på jakt efter utemöbler till vår kommande altan, jiho va roligt! Vi letar även en ny, större soffa också, mkt skoj att shoppa...hihi!

Mkt som kommer bli nytt och fint och BÄTTRE!!! Vi kommer även sälja av en hel del saker vi har hemma. Bland annat håller jag på att rensa bort massor medan jag packar. Heminredningsprylar som jag typ inte använder och som jag nu kommer ta till Gårdsloppisen som jag och syrran kommer köra igång igen hemma hos henne inom snar framtid. Då kommer man kunna fynda mkt fint kan jag lova ;-)

Såhär såg det ut förra sommaren!


Jag kommer även att få mitt efterlängtade pysselrum där jag kan stöka och böka, måla och sy och allt däremellan utan att det gör nåt om det råkar ligga framme litet grejs! Jag kommer kunna ha alla mina pysselprylar på ett och samma ställe, wihoo!!

Här är lite av de prylar som är till salu just nu:




Soffa: 800:-
Stor guldspegel: 500:-
Brunt vitrinskåp: 2000:-
Linneskåp: 800:-

Vid intresse eller förfrågningar kan ni mejla mig på:

[email protected] eller lämna en kommentar!


Detta inlägg får representera min söndagsbild till fabriken! Kika in där för mer inspiration vetja!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej!



Köpte några ljuspåsar av dig i höstas! Så fina :)

Va kul med flytt!! Skulle vilja flytta, men bara för att det skulle bli rensat och slängt en massa!

Jo, vad är det för mått på spegel? Jättetung?



/Bettan

Postat av: Eva-Lena

Tack själv för besöket, det var jättetrevligt.

Ja jag hoppas att vi kan få till en loppislördag. Jag är säker på att ni ska trivas i ert nya hem!

Kram

Eva-Lena

2011-05-23 @ 16:24:26
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: ninni

Hej

Jätte fint med den fina lampan.

Kram o ha en fin kväll.

ninni

2011-05-23 @ 20:17:52
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Vilken underbar lampkrona, så fin!!

Grattis till ert nya boende!

Blir kul o se lite bilder sen!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-05-23 @ 21:42:06
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hejsan Levinda!

Vad roligt att ni ska flytta till större. Förstår er iver och att ni planerar för fullt=)Vad vacker lampan var, kan tänka mig att den gör sig snyggt i köket.

Ha det så gott.

kram Ida

2011-05-23 @ 21:49:37
URL: http://drommaromvittochshabby.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Men hej tjejen!! Åh vad det har hänt mycket sen sist! Först och främst måste jag få berömma din blogg. Den är så himla snygg! Och sedan..Ska du flytta?? Till radhus!!? Åhhh så kuuul! Hoppas ni kommer att trivas riktigt bra där. Visst är det bra med en flytt endå. Med tanken på att man får ränsa ut allt onödigt som man sammlat på sig. Vad smart av dig att göra en loppis. Gissa om jag önskar att jag kunde komma på den?! Men jag bor för långt borta... Och hade jag haft större hus, så skulle jag ha köpt det vita skåpet och den stora guld spegeln ;)

Tusen tack för dina rara ord inne hos mig! Ta hand om dig, så hörs vi igen!

Kram/Åsa

2011-05-24 @ 10:03:08
URL: http://blobarochmjolk.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Glömde berömma din urtjusiga ljuskrona!! Skit snygg ju!

Åsa.

2011-05-24 @ 10:04:25
URL: http://blobarochmjolk.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Ja, visst är butiken mysig. Jättefin lampa. Vad kul att planera inför flytten. Ska bli spännande att se sedan hur det ser ut i ert radhus. Kram Sonja.

2011-05-25 @ 19:47:09
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback