Underbar start på dagen!

Igår fredag var jag ledig och jag och min goda vän Anki hade bokat relaxavdelningen på ett "spacenter" i Sandviken som heter "Annas Topp Till Tå". Jag hade fått presentkort där av Anki och hon hade i sin tur också fått där så vi bestämde oss för att gå tillsammans. Jag har aldrig varit på nåt sånt ställe och "relaxat" och inte heller fått massage eller liknande förut, det har bara liksom inte varit min grej...har jag trott!

Jag hämtade upp Anki strax efter 09:00 och vi åkte till relaxen. Man får boka relaxen i 2,5 timme för ett pris om 250:-/person men nu var det halva priset så 125:- blev det, billigt!! Vi hade relaxavdelningen för oss själva mellan 09:30-12:00 och det var den bästa starten på dagen på länge! Gud så skönt det var, avkopplande och så mysigt att gå med en vän. Snacka om att man verkligen får kvalitetstid tillsammans, vi pratade om allt man inte hinner alla gånger annars.

Vi badade bubbelpool, bastade, peelade ansiktet och hade på oss en ansiktsmask, fikade litegranna, det fanns massor av gott! Vi låg i relaxstolar och bläddrade lite i tidningar och bubblade lite mer. Jag kände mig så otroligt bortskämd och det blev verkligen en underbar start på dagen! Vi bestämde att vi definitivt måste göra om det där igen, perfekt kompisgrej att göra :-)



Det kändes som att jag var nån rik hollywoodfru som alltd startar dagen på det där viset, för att sen fortsätta dagen med restauranglunch och shopping...haha! Men ibland är det väl lite ok att skämma bort sig och få känna sig lite lyxig *ler*


Dagen fortsatte sen med ett besök hos en annan vän, Ninni och vi besökte en gårdsbutik i närheten som heter Lavendel & Lantliv. Riktigt mysig inredningsbutik i Bergby, en bit utanför Gävle med en lika trevlig tillhörande butiksinnehavarare som bjöd på kaffe och bulla! Bullan orkade vi dock inte med då vi nyss smaskat varsin bulle hos Ninni, så det kan gå! Köpte med mig lite fint därifrån men det får ni se en annan dag :-)
Till kvällen blev det fredagsmys med Älsklingen vilket innebar film och gotta!

Idag lördag har jag spenderat dagen hos mamma och min syster Jenny kom också dit. Mamma hade lagat kött och potatis som jag önskat mig och det var så gott! Sen åkte vi runt på ÖB, Dollarstore samt Rusta för lite småshopping. Därefter besökte vi min mormor och morfars grav och mamma gjorde höstfint med granris och ljus. Väl hemma igen fikade vi smarrig kladdkaka med grädde som Jenny bakat och lite fruktcoktail till det, yummie!
Jenny åkte hemåt till sina vovvar sen medan jag blev kvar ett tag till. Mamma var så snäll och klippte mitt hår i en ny lite kortare frisyr, själv hade jag kapat av lite halvlång lugg framför spegeln igår. Inte så noga här inte....haha! Sen färgade hon mitt hår i mellan/mörkbrun nyans och det blev såå himla bra, jag känner mig jättenöjd och min lyxkänsla om att bli ompysslad har fortsatt idag, tack mamma!!

Nu sitter, eller rättare sagt halvligger jag här i min kära soffa och tittar på tv och mumsar ur godisskålen medan Hjalle är ute med ett hockeygäng och spelar lite match och äter och sånt. Jag har inget emot att vara själv emellanåt, det tycker jag är rätt mysigt!

Igår hann jag även med att göra lite höstfint ute. Det blev mysigt! Får visa en annan gång.

För övrigt har det ju blivit så mörkt om kvällarna nu, redan strax efter kl. 17 börjar det mörkna... Jag är rätt mkt inne och jag har laddat upp mina ljusförråd för det kommer behövas för att mysa till det såhär i mörkret.

Ni kommer väl ihåg att vrida tillbaka klockan 1 timme innan ni går och lägger er inatt?! Usch, det innebär ju att det blir mörkare ännu tidigare om dagarna, hualigen! Tur att det inte är kolsvart allför länge, det gäller att hålla ut den här allra mörkaste perioden som kommer nu.

Önskar er alla en riktigt trevlig kväll!





Kommentarer
Postat av: ninni

Vilken dag du har haft,riktigt lyxigt.

Ska bli spännande att se hur du blev i håret,säkert jätte fint.

Kram o ha en fin söndag.

Ninni


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback