Födelsedagsfirande!

Förra veckan fyllde Hjalle år, nämligen 31 år på torsdagen den 29 september. Då åkte vi till Dala Husby Hotell & Restaurang, åt Hedemora-hållet till och övernattade och åt och drack gott och Hjalle fick öppna presenter :-)

Födelsedagsöverraskning på rummet:



Nedan visar jag menyn som vi åt av samt drack av på kvällen. En 7-rätters avsmakningsmeny med tillhörande vinpaket, jättetrevligt och mysigt! Vi satt till bords i 3 timmar och njöt! Mot slutet blev jag lite väl mätt, men allt slank i!

Menyn:



Sen sov vi väldigt gott och avnjöt en frukostbuffé innan vi åkte hemåt på fredagsmorgonen. Hjalle åkte till jobbet och jobbade undan lite "måsten". Jag var ledig och åkte till min goa vän Ninni med bloggen Hagagården vid 14-tiden. Vi tjattrade som vanligt bort några timmar :-) Alltid lika trevligt!


Under helgen var det sport på tv för grabbarna nån av kvällarna så då bosatte jag mig i köket och gjorde lite mysigt! Syddde några ljuspåsar, läste lite tidning, surfade runt på bloggar och fikade kaka och saft! Pricken över i:et är såklart ett stämningsfullt ljus. Ljuset jag använder mig av just nu i köket är av doften vattenmelon och doftar såå fräscht!



Söndagsfrukost:


På söndagen kom Hjalles mamma och pappa och grattade honom och då bjöd vi på härlig frukost och såklart lite gott från kakfatet :-)

I lördags var min mamma & pappa samt Jenny här och firade Hjalle och då var det såklart också godsaker som slank ner...hihi! Mkt gotta under helgen har det minsan blitt! Nu får vi skärpa till oss lite här hemma och försöka va lite duktiga och klara oss undan "det mesta" gottat under veckodagarna så får vi mumsa lite till helgen istället :-)

Men igår, på Kanelbullens dag åkte jag ju dit förstås, sån bra disciplin har jag inte på mig själv att jag kan motså en kanelbulle ;-)


Har ni det????

Förresten! Idag på eftermiddagen kommer de äntligen och levererar vår nya soffa!! Ååh va härligt det ska bli att äntligen få hem en soffa att sitta i samt att vi då kan börja möblera vardagsrummet lite bättre. Vi har nu varit utan soffa i drygt 3 månader och vi börjar tröttna på att vara utan så idag är vi glada!!!

Men först ska jag följa med mamma till veterinären i Gävle, det är dags för lilla Nippe att gå på kontroll igen. Han bröt ju benet för ca 7-8 veckor sen och nu hoppas vi att det läker som det ska! Lilla go´biten våran!

Solen skiner här i Valbo/Gävle idag - underbara höstdag! Och jag är ledig från jobbet denna onsdag - ska jobba tor-sön sen så jag måste försöka ta vara på solen idag tror jag!

Undrar om jag har disciplin nog att pallra mig ut på en liten solskenpromenad ;-)


Ha en underbar dag!






Kommentarer
Postat av: ninni

Det ser jätte trevligt ut på det snygga bordet,fniss..............

Kramen så hörs vi.

Ninni

Postat av: Lizas Lantliv

Så skönt att äntligen få hem soffan!

Vilken resa ni verkar ha haft, härliga bilder!



Ha det fint!



Kram Liza

2011-10-06 @ 16:07:49
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Paula

Vilken resa ni gjort, blev sååå inspirerad till nästa år när jag fyller 30:)

Och verkligen modigt av dig!! Tåg är ju som du säger väldigt rogivande.

Tack för tipset om bordet. Den iden är inte så dum:)



Kram

Paula

2011-10-06 @ 20:37:49
URL: http://vackravitating.blogspot.com/
Postat av: Jenny/Jema

Tack snälla för namnsdags-hälsningen!



: )



KRAM, Jenny



2011-10-06 @ 23:06:25
URL: http://jemarose.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Ja nu har Doris valpar kommit,det blev en lång natt på golvet,är lite stel och trött.

Kom gärna över på besök någon dag,alltid lika roligt när det kommer en go vän på besök.

Kram o ha en fin kväll.

Ninni

2011-10-08 @ 15:28:40
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Jag kommer att vara hemma både måndag och tisdag,så du är mer en välkommen då.

Kramen.

Ninni

2011-10-09 @ 07:47:16
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Anette& Dick

Vad mysigt att få äta gott och sova över på hotell.

Det är livskvalitet!

Kram Anette

2011-10-09 @ 10:56:55
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/
Postat av: ninni

Det blir kanon bra det,kom då du så fikar vi lite.

Kram

Ninni

2011-10-09 @ 13:10:31
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej! Här kommer en viktig anteckning till dig ;)

För det gäller att vara ute i god tid- Och du kan ju göra så mycket fint!

Under december månad (ja alla adventshelgerlörd och söndag 10-18) kommer vi att i LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD, vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger (första advent finns bara ute platser lediga), mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på [email protected] om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!! Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt!

KRAM Ingela 0706410580 o Petra 0730288019

2011-10-09 @ 21:39:17
URL: http://www.levvackert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback