Inredningsdetaljer

Hej Kära Vänner!

Sitter just nu i vardagsrummet, i Hjalles fåtölj och bloggar! Eftersom vi ännu inte har en soffa brukar jag oftast ligga i sackosäcken på golvet och Hjalle intar fåtöljen :-) Men efter en rätt lång tids letande efter vår drömhörnsoffa har vi nu hittat den i hörnmodellen på 2 st möbelvaruhus i närheten. Och efter att Hjalle har förhandlat lite mellan de 2 varuhusen fick han tillslut ett bättre pris på ett av ställena som innebar att vi sparade in några tusen...toppenkul :-)

Vi har alltså beställt soffan Edward i färgen West (white) i hörnmodell och den kommer om ca 5 veckor!!! Iiiiih va spännande, ska bli såå otroligt roligt att få inreda sen! Soffan är hela 319 x 319 cm så den är verkligen inbjudande och många gäster får plats samtidigt vilket känns väldigt bra!
Och jag och Hjalle kan båda slänga oss ner raklånga i soffan efter en hård arbetsdag - underbart! Samt att vi båda kan ligga i soffan när vi har filmkväll och bara mysa, härligt!


Efter att vi beställt soffan åkte vi till Ikea där Hjalle hade sett ut en större matta vilket vi nu behöver och som jag ändå velat ha ett tag nu i och med att vårat kistbord vi har i vardagsrummet är så stort. Mattan Hjalle hade sett ut heter Morum och den föll även jag för, den är 200x300 cm och i en varm brunbeige ton. Väldigt bra pris på den också, inte mer än 995:- för en så pass stor matta, vi norpade åt oss en sån på en gång...hihi! Jag har redan lagt ut den på vardagsrumsgolvet och det blev verkligen kanon. Vardagsrummet börjar även det så sakteligat ta form och det känns så mysigt. Det är ju nu till hösten som man vill börja vara inne och mysa och då kommer även inrednings och pyssel-sidan fram ännu mer och allt börjar som sagt var falla på plats här i vårat nya hem *ler*


Jag har pysslat lite härhemma och fått till det med lite pynt och detaljer här och var i hemmet:


På mitt symaskinsbord i köket har jag en härlig blandning av ting. Bla rustika stenkrukor med fuskblommor i samt lite mysig belysning.



Den här foten med glaskupan på tycker jag extra mycket om! Jag tycker foten är så väldigt vackert detaljerad och har en härlig färg. I den lilla glaskupan står en liten mini liljekonvalj i fusk och en liten ram med texten "Home Sweet Home" har också sin plats däri.


I vardagsrummet har jag en vit byrå och på den har jag ett vackert "drivhus"/"miniväxthus" eller vad man kan kalla det. Har dekorerat med några blommor, även de fuskisar! Men de ser så otrolig verklighetstrogna ut att det inte är klokt! Särskilt de små rosorna i glasen :-) En lampa med stenfot finns även här för mysbelysningen och en liten värmeljusshållare för mörka kvällar som smyger sig på *ler*



Idag skiner solen och det är en härlig höstdag - september har ju tågat in och då kan man nog säga att höstens början är kommen. Mysigt tycker jag :-)

Nu är det bara 1 vecka kvar hemma i Sverige innan jag och Hjalle med början nästa fredag startar vår tågresa till Italien! Det ska bli sååå väldigt spännande och jag ser fram emot det jättemycket *ler*. Vi kommer stanna 4 dagar i staden Desenzano vid Gardasjön i Norra Italien. Vi kommer se vackra vyer med Alperna i bakgrunden - känns maffigt! Sedan åker vi tåg till Venedig där vi stannar 2 dagar för att sedan bege oss vidare mot Schweiz och staden Zermatt där man ska ha vacker utsikt mot berget Matterhorn. Jag ser fram emot min livs resa med min Älskling med spänning och det ska verkligen bli otroligt att få se all den härliga natur och alla vackra vyer som finns där vi ska bege oss *ler*
Samt den vackra arkitekturen i Venedig och all gammal historia som finns i gränder och städer, åååh va läckert!

Nä nu måste det nog bli lite lunch i form av....ja nåt iaf :-)

Ha en underbar fredag kära läsare och hoppas ni får njuta av en ledig helg - det får jag *ler*







Kommentarer
Postat av: ninni

Hej Anna.

det låter härligt med er resa,kommer att bli toppen för er.

Såg du att jag vidarebefodrade ett mail jag fick om att hyra plats på loftet vid nybo,jag hinner tyvärr inte med att vara där,det är fullt upp endå i min vardag,men hon hade försökt nå dig via telefon men inte lyckats, så jag lovade att videra befodra mailet till dig.

Kram o ha en riktigt fin resa så hörs vi sedan.

Ninni

Postat av: Anki

Åh så mysig resan låter. Är så himla avis! Ni kommer få det så härligt, å så en massa gott att äta & dricka!!

Kramar!!

2011-09-02 @ 19:00:25
URL: http://frokenlovisa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej! Hahaha! Jag har inte sett att den var felstavad föränn nu när du säger det! Den har ändå hängt här hemma i snart en månad! :-)

Låter fullständigt underbart med er tåg-resa! Ha det så gott!

/ Johanna

2011-09-03 @ 16:04:59
URL: http://villaharmony.blogspot.com/
Postat av: Mia

Hejsan!

Låter härligt med er resa :)



Var du på loppisen utanför Ikea idag? Tyckte jag såg dig men var inte riktigt säker...



Kram Mia

2011-09-03 @ 22:32:23
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej igen!



Ja vi gjorde lite småfynd vi med :)

Kika in på bloggen om en liten stund, för jag ska precis uppdatera bloggen...



Kram Mia

2011-09-03 @ 22:49:33
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Såå fint det blir!

Kul att ni äntligen hittat er soffa, vi letade väldigt länge eftersom vårt tvrum inte är superstort, hittade till slut en som gick in o den blev det!

Mattan va jättefin, måste jag nog spana in nästa gång vi åker till Ikea!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-09-05 @ 13:06:19
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: Therese

Vilken fin matta, behöver också göra om vardagsrummet och få det lite mysigare till hösten. Så härligt med en resa nu. Här har vädret inte varit så kul på sista tiden så det hade inte varit så dumt att komma iväg.

2011-09-07 @ 11:00:58
URL: http://lilla-majken.blogspot.com
Postat av: Stämningsfullt

Vad roligt att ha så bra saker att se fram emot!

Jag och min sambo var i Desenzano för nästan exakt ett år sen. Jag hade den stora turen att vinna den resan och jag kan lova att de var underbart! Hoppas ni får en fantastisk resa.

Kram Vanja.

2011-09-07 @ 19:56:33
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: KNORKAN - Inredning och skönhet

Så fina bilder!

2011-09-08 @ 20:09:44
URL: http://knorkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback