Mot Italien!

Då är det de sista timmarna som jag spenderar hemma för imorgon fredag den 9/9-2011 fram t.om. måndagen den 19/9-2011 upplever jag min livs resa med Älsklingens när vi tågluffar mot Italien *ler*

Det känns väldigt spännande och jag är inte alls nervös som förut, det känns mer som ett förväntansfullt pirr just nu, precis som det ska vara antar jag när allt är "normalt"..hihi! Bara hoppas denna känsla håller i sig hela resan så jag inte blir rädd alls! Håll tummarna nu allihopa!

Jag vet inte hur mycket jag kan uppdatera när jag är i Italien, men nåt litet inlägg här på bloggen eller kortare uppdatering via
facebook ska jag försöka få till :-)

Resan börjar på fredag vid 10-tiden då vi tågar med X2000, 1:a klass (aaaah!) till Köpenhamn vilket beräknades ta ca 6-7 timmar tror jag.

Sedan påbörjas själva utlandsresan kan man säga! Mot Italien det bär! Vi kommer väl göra några byten men mestadels av tiden kommer vi att spendera på nattåget där vi har en egen hytt med sängar samt toa och dusch, känns lyxigt och skönt! Vi har laddat upp med spel, tidningar, böcker, musik och film så förhoppningsvis kommer vi inte bli så rastlösa. Sen har jag upptäckt att tåg är rätt sövande så det blir nog en hel del slumrande också...hihi! Allt som alt från hemmaplan i Valbo till första stoppet i Italien kommer resan ta ca 30 timmar så det gäller att ha att göra...hihi!

Första stoppet på resan kommer att bli staden Desenzano som ligger vid Gardasjön i norra Italien. Där kommer vi att stanna 4 nätter och bo på hotell Villa Rosa! Ett underbart mysigt hotell som ligger så bra till att man har utsikt mot självaste Gardasjön och Alperna!! Kika in på länken så kan ni se fler fina bilder på stället!


Efter Gardasjön beger vi oss vidare med tåg till staden Venedig!! Där ska vi bo på ytterligare ett jättevackert hotell som heter San Clemente Palace och det är verkligen som ett Italienskt Palats, bara såå fint! Klicka in dig på länken och se mer!

Till det här hotellet tar man sig med en mysig gammal träbåt då det ligger på en egen liten ö bland alla andra små öar i Vendig. Det tar 12 minuter att ta sig in till kärnan av Venedig där vi sen ska turista runt och se oss omkring :-)
I Venedig stannar vi 2 dagar.


Sedan tar vi oss vidare hemåt
igen men först med ett stopp i staden Zermatt vid berget Matterhorn i Schweiz! Där kommer vi också stanna i 2 dagar. Vet inte vilket hotell vi skulle bo på där men utsikten är ju makalöst vacker och maffig även här!



Ja det var resan i korta drag. Jag ger såklart en längre och mer innehållsrik rapport sen när jag kommer hem igen *ler*

Ha det så bra här hemma Min Kära Familj samt alla andra Nära å Kära så ses vi när jag kommer hem igen! Tänk att det slog mig att jag inte varit borta från älskade mor och far såhär länge som typ 10-11 dagar inte!! Hua kommer ju sakna dem massor, vi som ses så ofta! Men det är ju bra att få längta ibland sägs det *ler*

Först ska jag ut på Mitt Livs Resa med Älsklingen - vilken upplevelse som väntar mig *ler* Trodde aldrig för ett halvår sen när jag började tågträna och reda ut min färdrädsla/ångest att jag skulle våga mig iväg men jag har förminskat den där skiträdslan (men ännu inte lyckats få bort den helt och hållet) och på nåt konstigt sätt förstorat mitt självförtroende (så pass att jag vågar chansa och ge mig av!) och ser ju att jag kan bestiga berg om jag verkligen bestämt mig för det *ler*

Nu åker vi!







Kommentarer
Postat av: Anki

Tjohooo ha det alldeles fantastiskt nu!!! Det kommer gå utmärkt för dig, å så har du ju Hjalle som jag tror skulle göra allt för dig. Skulle du bestämma dig för att gå hem från Italien skulle han nog gå med på det å. Men så blir det inte tror jag =)

Kramisar

Postat av: Lotta

Hoppas ni har en underbar resa! Italien är härligt!

Kram, Lotta

2011-09-11 @ 10:46:40
URL: http://lottaspace.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Hoppas ni får en fantastisk resa!



Ha det bra!



Kram Liza

2011-09-13 @ 10:46:07
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Postat av: ninni

Hej

Hoppas ni har det underbart på er resa.

Kramen så ses vi.

Ninni

2011-09-15 @ 07:34:32
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Sonja

Hoppas ni har haft en underbar resa! Sonja.

2011-09-29 @ 07:42:02
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com
Postat av: ninni

Halloj

Är ni hemma nu?skulle vara kul att ses så jag får höra hur ni haft det.

Kramen

Ninni

2011-09-30 @ 08:04:38
URL: http://hagagården.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback