Sommaren fortsätter

Nu var det återigen längesen jag var in här! Det händer inte vidare mycket på inredningsfronten nu måste jag säga. Jag njuter mest av att bara vara, slappa, umgås med familj å vänner, läsa tidning, se på tv å film och bara ha det allmänt bra :)
 
Jobbet har ju kört igång sen 3 veckor tillbaka och det gick förvånansvärt bra att komma in i lunken igen! Det är alltid lite xtra roligt och lättsamt att jobba på sommaren med alla pigga och glada nya vikarier som kommer in som friska fläktar :)
 
Dagarna de här 3 veckorna har verkligen susat förbi i 180 och vissa dagar har jag inte ens hunnit med att sätta mig ner för att ta rast. Kanske inte så bra i längden att man har så mycket att göra men samtidigt är det skönt att arbetsdagen går fort!
 
Imorgon fredag jobbar jag till 13:00 vilket känns väldigt skönt inpå en ledig helg!
 
Min systemkamera har jag knappt använt i sommar utan det har bara blivit bilder tagna i stunden med min Iphone, alltså inte världens bästa kvalitet men jag vill ändå dela med mig av mina dagar *ler*
 
Det har blivit en del dagar med riktig sommarvärme och de har jag tagit var på så gott jag kunnat efter jobbet! En del slappa i solsängen har det blivit och solbränna det har jag faktiskt fått! Hammocken har jag också legat i nån stund här å där och läst tidning och till och med slumrat till i efter jobbet en dag :) I måndags var faktiskt första gången jag badade på hela sommaren!! Jag och Hjalle åkte till ett lugnt badställe efter jobbet och plaskade runt ett tag innan vi hoppad i bilen hemåt igen! Fantastiskt skönt och jag hoppas få bada nån gång till :)
 
Hjalle har gjort en jobb-resa till USA, närmare bestämt till Chicago i en vecka, min första jobbarvecka. Ovan ser ni lite presenter han kom hem med. Ett sött Hello Kitty nattset, Yankee Candle ljus och massa Victoria´s Secret lukta-gott-grejer!! Han vet då vad en tjej uppskattar...hihi!
 
Nedan kan ni se en överraskningspresent som låg i brevlådan en av dagarna! Jag fick en liten present i brevlådan varje dag, så sött och oootroligt uppskattat! Det känns liksom inte lika tomt att komma hem när han skickar såna här söta present-hälsningar *ler*
 
Under veckan Hjalle var borta umgicks jag med min syster från fre-söndag då jag sov över hos henne och hade mysig systertid!! Vi klädde oss i fina förkläden och bakade lite inför Gårdsloppisen som vi hade i hennes trädgård lördag och söndag. Vi håvade in en schysst summa pengar och blev av med en hel del grejs! Jag hade längtat efter smågodis en hel vecka men var duktig och höll mig till en lördag och då blev det visst en lite för väl fylld gotte-påse...hihi! För övrigt håller jag mig till fredags-lördagsgodis då jag köper lagom och njuter. Veckan får vara godisfri!
 
Här ser ni en del av våra loppiskunder som kom under lördagen! Det var perfekt väder, solen sken och det var inte för varmt! En jätterolig och mysig dag och helg! Tack Kära Syster!!!
 
Jag har njutit av stunder i nuet och här njuter jag på en stol mot mamma och pappas husvägg en solig och varm kväll. För övrigt har jag lyckats hålla i träningen som består av jogging + powerwalk!! Ca 3 ggr i veckan blir det av och det funkar! Jaf har fått tillbaka "fläsket" på rätt plats och kroppen känns piggare och finare! Jag orkar mer och kan faktiskt längta ut till att springa min lilla runda och få knäppa på "poppig dansmusik" i lurarna!! Men ibland halvslumrar jag i soffan och får sparka mig själv i häcken och bara göra det som ska göras när suget inte riktigt infinner sig med en gång *ler*
 
Apropå träning så är det dags för mig att hoppa i träningskläderna och springa en vända!! Ikväll ska jag lyssna till David Guetta i mina lurar!!! Det ger massor av energi och pump i kroppen!
 
NU KÖR VI!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ljuvligtvitt - Frederica

Men så BRUNA ben, riktigt avis här kan jag lova ;)
Och Yankee ljus, vilken bra present!

Duktigt att du börjat springa :)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback