Söta ranunkel

I måndags köpte jag med mig något sött hem från butik Fullerö Handel i Uppsala. Det var den här söta (fusk) ranunkeln i liten vas!

Den får pryda vardagsrumsbordet och påminna om en härlig vår som komma skall så småningom! Då jag kan nypa av riktiga rosor från rosenbuskarna och stoppa ner i en vacker glas med riktigt vatten :-)

På vardagsrumsbordet har jag en fyrkanting linnefärgad duk med spets som jag köpt på Madame Nyberg (ovanligt va?!) och jag har 3-4 stycken för jag tycker så mkt om dem! Två vackra tändsticksaskar får ligga framme så jag kan tända ljus om kvällarna.

I vardgasrumsfönstret har jag hängt upp ljusa skira gardiner som släpper in det härliga ljus som kommer mer och mer för var dag, det är underbart!! Nu börjar det inte skymma förren ca 16:30 och det njuter jag av i fulla drag :-)

Om ni var uppmärksamma på förra bilden såg ni att det inte längre är julstjärnan som strålar i fönstret utan nu lyser miniljuskronan så vackert om kvällarna. Den gav jag Hjalle i födelsedagspresent då han gillar ljuskronor och har en typ likadan fast stor i sitt arbetsrum. Den har verkligen ett vackert glittrande sken!

Idag gör jag helg mina vänner! Efter en hård arbetsvecka förra veckan så har den här veckan varit desto lugnare, jag jobbade bara onsdag och torsdag den här veckan nämligen, helt underbart! Så idag är det helg för mig!

Hälsade på mamma efter jobbet och åkte på loppis men ingen av oss gjorde några fynd den här gången. Vi köpte mat på Sibylla på hemvägen och sen låg vi i soffan och kikade på tv och fikade kaffe med glass, mums!

Kom hem till 20:00 och nu blir det soffhäng med Hjalle efter att ha plockat ur diskmaskinen och slängt i en maskin tvätt. Lite nytta måste man hinna utföra innan man sitter nöjd i soffan om kvällarna :-)





Kommentarer
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Hihi ja du verkar gilla fusk blommor ser jag ;) Och den ser verkligen äkta ut!



Söta tändsticksaskar, har du pyntat dom själv? :)



Kram

Postat av: ninni

Hej

Tack för dina gulliga ord,vi kan kanske se någon dag nästa vecka så ska jag berätta vad som hänt den senaste veckan.

Stora kramen till dig!!!

Ninni

2012-02-03 @ 19:40:24
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Bettan

Hej!

Tack för dina fina ord ang mitt vardagsrum.

Även du har ett mysigt vardagsrum med vackra inredningdetaljer.

Kram från Bettan

2012-02-03 @ 20:27:47
URL: http://www.vitalyktan.blogspot.com
Postat av: ninni

Hej

Tisdag eller onsdag skulle pssa bra för mig.

Kram

Ninni

2012-02-04 @ 06:49:46
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: CARiNA I OCKELBO

mysigt vardagsrum å så fina tändsticksaskar åxå ( jag som är så förtjust i detaljer

2012-02-06 @ 11:51:57
URL: http://carinasallting.blogspot.com/
Postat av: En tonårsmammas dagbok!

Gud vilket mysigt hem du ser ut att ha!=)

2012-02-10 @ 15:52:58
URL: http://gabbimk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback