Ting som sprider ljus

Igår tisdag var jag och hälsade på hemma hos min trevliga bloggvän Sonja för första gången! Vilket underbart mysigt och hemtrevligt hem hon har! Ett riktigt gammalt hus med masor av charm och hemtrevnad. Jag kom dit 11:00 och Sonja bjöd på go fika och kaffe och vi satt vid köksbordet och babblade massor efter att hon gett mig en rundtur i huset.

När klockan blev strax efter 14 kom vi på idén att vi skulle ta en sväng till butik Madame Nyberg här i Valbo så det gjorde vi. Och vilken tur att vi gjorde det för vi fyndade vackra saker båda två! Jag köpte ett par vackra vita och beiga linnegardiner för halva priset och jag som trånat så många gånger efter dem men inte gjort mig råd. Så det var riktigt roligt att jag fick dem den här gången för en bra peng...hihi! Blev jättesugen att ta ner julgardinerna i köket och göra "vår" därinne med detsamma sen när jag kom hem men jag ska åtminstone vänta till helgen har jag bestämt mig för...hihi! Sen blir det vårfint och ljust därinne igen :-)

Jag har även tidigare trånat på en till Rosetta ljusstake. Jag har ju redan två stycken men älskar dem!! Den här var i en annan modell och så vacker! Och eftersom det även var 50% rabatt på den slog jag självklart till! Hade kostat 549:- men jag betalade alltså inte mer än ca 275:-, inte klokt juh! Sonja köpte en vacker Rosetta lampa, även den på rea och otroligt vacker! Underbara fynd och sicken tur att vi fick för oss att besöka butik Madame Nyberg....hihi!



När jag sen kom hem hann jag bara slänga av mig skorna och sen var jag i ful fart med att sätta upp min fina Rosetta ljusstake i fönstret, ville ju inte vänta ända tills nästa jul!! Hinner ju ha den framme ett tag nu också...hihi! Passade även på att ta bort de röda banden runt krukorna och bytte ut de gröna enarna mot mina mer våriga vita ranunklar :-) Snart byts även gardinerna ut mot några ljusare. Bokstäverna som bildar ordet JULMYS är nog om inte det bästa köpet så ett av de bästa köpen i höst. Älskar innebörden av ordet och det får mig verkligen att koppla av och bara njuta *ler*.

 

När jag ändå var igång så passade jag på att rensa lite i mitt pysselrum och fick upp en hel del grejer som inte används för tillfället, upp till vinden. Där kan de stå tills de kommer till användning igen. Perfekt!


Sen fick jag ännu mer krut i ändan och hängde upp min vackra vägglykta på väggen bakom soffan. Äntligen hittade den sin plats! Har inte fått upp den alls sen vi flyttade in här i somras men nu äntligen! Bytte plats på den höga Rosetta ljusstaken och lampan som tidigare stod placerade där i hörnet av soffan också. Men nu fick ljusstaken ta plats där och lampan på min vita byrå.

Om kvällarna myser jag och Hjalle massor i soffan, tänder ljus lite här och var och bara kopplar av, underbart! Nu kom jag ju på att det ABSOLUT BÄSTA inredningsköpt i höst ju är SOFFAN!! Självklart är det så...hihi!


Nu håller Hjalle på att spela Xbox Kinect framför mig, undra om man ska ta sig ett litet träningspass innan sovdags eller om man bara ska kika på den här gången :-)

GOD NATT!

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Lizas Lantliv

Åh va roligt när man kan fynda så billigt!

Ljusstaken va superfin!

Vilken vacker lykta!!

Påminner ju lite om min jag fick i julklapp!



Ha det bra!



Kram Liza

Postat av: Emma

Hej och tack för din söta hälsning om min header, kul att du gillar den! =)

Roligt med en liten bloggträff, fantastiskt att man genom bloggarna lär känna så många nya fina personer.

Ljusstaken är jättefin och lite annorlunda, skulle inte heller tacka nej till en sådan. =)



Önskar dig en fin trettondag.



Kram

2012-01-06 @ 11:05:20
URL: http://emmasvitadrommar.blogspot.com
Postat av: Anette

Hej nya vän:) å jag älskar när nya bloggare tittar in:)

Jag ska leta upp din följa knapp ;) och läsa vidare. Vilken

Härlig bloggträff ni haft . Jag har bara vågat mig på en träff

Med emma här ovanför:) så söt och go.

Tänk vad bloggen öppnar för dörrar!

Ha nu en skön fredag!!

Kramkram<3nettan

2012-01-06 @ 15:33:03
Postat av: Jenny

Tack för titten hos mig, då hittade jag ju till dig! :)



Det låter som ni hade en riktigt bra dag! Roligt att hitta lite fynd också! :)



Ha det så bra!

Kram Jenny

2012-01-06 @ 16:49:51
URL: http://hjartatsvitahem.blogspot.com
Postat av: Sara

Hej!

Vad roligt att du hittade och tittade inne hos mig :) För nu har jag ju oxå hittat en ny blogg att läsa!

Ha det gott!

Kram

Sara

2012-01-06 @ 17:31:46
URL: http://vitavillanpahojden.blogspot.com
Postat av: Susanne

Åhh va skoj att fynda såå..:)

Ser jättemysigt ut!



Kram Susanne

2012-01-06 @ 19:10:19
URL: http://villatretton.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder , Kul att fynda lite

Kram Karina

2012-01-06 @ 20:37:17
Postat av: Anette

Hejsan!!

Va kul att du kika in till mej,så kul när nån ny kikar in :)

Jag vart ju så himlans nyfiken så snabbt som ögat in till dej hi hi

Jättefina saker du varit ut och shoppat med sonja.

Så kul att träffas på riktigt;)man har ju en del att tjattra om hi hi

Din lykta är helt underbart vacker.

Ha de så himlans bäst ,kikar snart in igen.

Kramen Anette

2012-01-06 @ 21:30:13
URL: http://vitarosor.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilka fantastiska fynd du gjorde! De där ljusstakarna är så fina... själv äger jag inte en enda adventsljusstake faktiskt! Står höt på önskelistan varenda jul men så blir det aldrig av...



Om du är nyfiken på mina foton och hur jag jobbar ska du hålla utkik efter nästa inlägg jag gör. Tänkte skriva lite om detta då det är många som frågat...



Kramar från Jenny

2012-01-06 @ 23:04:33
URL: http://madamepetite.blogspot.com/
Postat av: Frederica -lantlig inredning, ProMarker och två små gossar

Va heter de vita blommorna? Fina :)



Sv: va roligt att du kikar in på min blogg, för jag fastnade verkligen för din :)



Ja träväggen lyfter HELA huset ;) Önskar vi hade så på fler ställen, men det kanske det blir!



2012-01-07 @ 12:31:24
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej och tack för din fina kommentar hos mig. Ljusstaken är verkligen jätte fin har kikat lite på den med och när de är halva priset är de ju svårt o inte slå till. Ha en fin lördag kväll. Kram johanna

2012-01-07 @ 22:36:21
URL: http://villahaga-Johanna.blogspot.com
Postat av: Hannis

Härligt att vara ute på fyndtur med en bloggvän!

Ljusstaken är underbar, den förstår jag att du är nöjd med=))



Härligt med soffmys! Mycket sånt ska det vara.

Kram Hannis

2012-01-08 @ 09:07:21
URL: http://www.hannishem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback