Husbilstripp!


 
Sen i fredagskväll är jag, syster och mamma hemkomna efter sommarens årliga husbilstripp. Vi har haft det jätteroligt, mysigt och väldigt avkopplande. Det var en perfekt start på min semester *ler*.
 
Vår tripp startar nu!
 
Måndag:
Vi samlades hos mamma och pappa strax före 08:00 och åkte iväg vid 08:00 då vi packat färdigt husbilen. Förväntansfulla och ivriga dundrade mamma iväg med oss! Första stoppet blev Borlänge och Kupolen om ja inte minns helt fel. Sedan loppisen Tulavippan där jag köpte ett vackert fönster som ska målas vitt. Vi stannade till vid  loppisar och butiker längs vägen. Köpte en låtsaskatt på Ica i Särna, hur söt som helst! Vi stannade till vid Insjön i Leksand samt vid loppisar och butiker längs vägen. Den här natten övernattade vi en bit utanför Älvdalen vid vackra Dalälven.
 
Tisdag:
Denna dag begav vi oss mot Idre samt Trollvägen där man tydligen skulle få sig en rejäl synvilla, där uppåt är neråt och tvärtom! Bilen ska tydligen rulla i uppförsbacke?! Det kom att visa sig att det på nåt konstigt vis faktiskt också var på det viset!!
 
 
Hittade först till en jättemysig rastplats på vägen som vi bara måste stanna till vid! Underbar liten strand och vatten. Solen tittade fram lite men det var inte så varmt att vi kunde bada men i det skulle vi på ett eller annat vis :) Så det blev att vi klev i så långt brallerna gick att dra upp...hihi! Supermysigt! Vi tog fram fikabord och stolar och ställde alldeles intill vattnet, sen satt vi där och bara njöt en stund och fikade festis och bulla, mums!

 
Efter besöket på Trollvägen och vidare genom Idres slingriga vägar hit och dit där husbilen fortsatte att rulla i vad som såg ut som uppförsbackar så stannade vi till vid en liten rastplats för att laga mat. Och vad ser vi då?! Varning för björn??!! Ojdå....vi som måste ut i skogen och kissa...lite spänning på semestern var vi ju tvungna att få också :)
 
 
Åker sedan mot Östersund, blev en dag spenderad mycket i husbilen dundrandes på vägarna med undataget små stopp här och var. Bla för att äta jordgubbar och glass samt kika på forsar! Mamma och jag klättrar upp på husbilstaket för att "busa" lite...hihi! För natten hittade vi åter en rastplats vid vattnet. Men den här dagen blåste det väldigt och blåsten brusade upp vågorna på vattnet och gjorde det alldeles ilsket svart, träden ven i vinden och det lät som om vi skulle befinna oss alldeles intill en stor fors, så pass dundrade det! Vinden vaggade oss till sömns och även husbilen vaggade sådär behagligt av och an.
 
Onsdag:
Smarrig husbilsfrukost innan vi dundrar vidare de få milen som var kvar till Östersund. Staden klarade vi av rätt snabbt, det fanns massor av loppisar men hualigen så dyrt det var överallt! Nog den dyraste loppisstaden jag besökt! Till och med såna skamliga priser på mycket "skit" att man skämdes å deras vägnar och gick därifrån. Nåja, vi tar nya loppistag och hoppas på att få fynda någon annanstans :)
 
 
Vi dundrar vidare mot Sundsvall och stannar till på alla loppisar vi hittar längs vägen! Väldigt spännande och väldigt roligt! Jag tror vi måste ha besökt över 20 loppisar på våran tur, det var "loppis-skyltar" överallt ute vid stora vägen så vi svängde av mest hela tiden :) Stannade också till på en fin rastplats på en höjd där man fick vackra vyer! Jag smet självklart igenom stängslet och upp på klippan :)
 
 
Sov denna natt strax utanför Sundsvall på en jättestor och jättefin rastplats vid vattnet. Om kvällarna åt vi kvällsmacka vid ca 20-tiden och sen kröp vi i säng och läste ca 1-1,5 timme innan vi somnade för kvällen och vaknade runt 07:00 dagen därpå. Jag har läst bok och läste faktiskt ut den, den var riktigt gastkramande bra! Det har varit avkopplande och skönt i husbilen. Det blir alldeles tyst om kvällarna och man finner ett inre lugn som man inte riktigt kan få tag på hemma bland alla "måsten". I husblen är man liksom avskärmad från vardagens alla bestyr och funderingar att man bara är här och nu och totalt kopplar av, underbart!
 
 
Torsdag:
Mumsade frukost till radiobabbel och musik, mysigt! Gjorde morgonbestyren och körde sen tillbaka in till Sundsvall centrum. Vi kikade igenom och shoppade litegranna, jag har under min färd bla hittat 4 par jeans för totalt 800:-, vilket klipp! Och så jäkla snygga sen! Vi har shoppat mest på affären New Yorker som är en storfavorit hos både Jenny och mig! Vi hittade även en loppisskylt (igen!) som ledde oss till en lada full med gamla grejer och även lite vitmålade grejer! Mamma och jag hittade en varsin pryl som gjorde oss såhär glada:
 
 
När Sundsvall var över dundrade vi vidare mot nya äventyr! Nu skulle vi vidare mot Hudiksvall. På vägen stannde vi till vid Döda Fallet samt ett annat vattenfall som vi klättrade ända upp till och puh vilken genomkörare av benen det blev!! Men vackert! Vi skulle nu vidare mot Hudiksvall och letade sovställe för natten. Hittade inget vid vattnet men en liten rastplats intill en mindre väg fick duga denna natt och det gjorde den ju också! Det var precis lika mysigt i husbilen denna kväll som alla andra kvällar.
 
 
Fredag:
Denna dag var planen att besöka Hudiksvall samt Söderhamn innan vi sen var hemma framåt kvällen igen! Hudiksvall var inte så mycket att se så den visiten blev rätt kortlivad. Men vi hann med att strosa lite vid de söta röd/vita bodarna vid hamnen samt äta en glass i en liten mysig park! Lite shopping blev det faktiskt också. En liten bit utanför stan ligger "lågprisvaruhuset" Albert&Herbert som vi naturligtvis var tvungna att kika i.  Även ett fint fynd därifrån blev det! När vi sen åkte därifrån var det Söderhamn som hägrade. Där letade vi oss till en jättecharmig gammal byggnad med en innergård fylld med flera bodar och boningshus fyllda av gamla loppisprylar!! Jag blev alldels till mig av allt fint!
 
Stället heter "Rosengatans lilla affär och cafe´" - väl värt ett besök om du gillar att fynda gamla prylar :)
 
Shoppade en stor fönserlucka för ynka 100:-! Ett stort, rejält och gammalt vitmålat bakbord för 150:-!! Och sist och minst ett till lite mindre och lättare bakbord för ynka 40:- som jag ska måla vitt. Åh va det var roligt att gå omkring och kika i alla gömmor och vrår därinne!! Det fanns så mkt gammalt och fint att jag skulle vilja ha med mig mycket mer....hihi! Men tur ändå att vi hade husbilen som vi kunde packa mycket i. För på en vägloppis hittade jag även 2 små skåp att ha i pysselrymmet samt en stor och rejäl tallrkshylla! Herrejisses vilken loppistripp vi varit på, riktigt roligt måste jag säga, vi fyndade allihopa :) Kikade sen vidare i själva centrum av Söderhamn och letade oss till några loppisar och kikade i de butiker som fanns. Sen var det bara en destinaton kvar, nämligen hemåt *ler*
 
 
Eftersom vi kom från Söderhamnhållet passerade vi ju mitt kära Valbo innan Sandviken så de släppte av mig hemma och hjälpte mig att stuva in alla stora fynd i garaget och hjälpte mig bära in resten av packningen samt småfynden :)
 
Min totala skörd från den gånga veckan:
 
Sedan åkte de vidare hem till Sandviken och jag pussades med min Älskling som jag var glad att se igen och jag fick dessa vackra rosor av honom som en "välkommen hem" gåva, så fint gjort!
 
Jag har haft en UNDERBAR vecka med mamma och syster och den lever jag länge på, TACK älskade ni!!!
 
Nu har jag ytterligare 2 lediga veckor att spendera precis som jag vill innan semestern är över, känns helt fantastiskt!!
 
 
Igår, lördagkväll myste jag och Hjalle med lite bubbel och vindruvor samt choklad till kvällen, lördagsmys i soffan är inte fy skam det heller *ler*
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ljuvligtvitt

Låter som en perfekt start på semestern! :)
Fina ställen ni besökt!
Vattenfall är så fint :)
Vi besökte sveriges största (djupeskär, stavas?) för några år sen och det var ju näst intill magiskt ;) Naturen är bra häftig.
Hoppas du får två bra veckor till att njuta på nu då!
Kram

Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilken härlig vecka ni verkar ha haft. Kul när man kan fynda en massa kul saker också. Var också i Insjön i måndags;)
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

2012-07-01 @ 23:54:03
URL: http://levapalandet.blogspot.com/
Postat av: Ljuvligtvitt

Njupeskär heter det ju :) Fint ställe!

Kram!

2012-07-02 @ 19:28:05
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se
Postat av: Evva-Lena

Men det var ingen dålig resa ni har gjort. Söderhamns stället måste man ju bara kolla upp.
Kram Eva-Lena

2012-07-05 @ 15:45:02
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: Fågel blå

Hej!
Du undrade över frakten på lådan ca 70:-
tror jag!

Ha en fin Kväll
Hälsningar Kathrine

2012-07-05 @ 19:46:42
URL: http://www.fagel-bla.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback