Sommarfeeling!

Idag känns det faktiskt som att sommaren är på gång! Solen strålar och det är varmt! De senaste dagarnas regnande och kalla vindar har känts allt annat än sommar. Men nu hoppas jag på att det vänder och att sommaren är kommen :)
 
För imorgon mina vänner jobbar jag sista dagen, sen går jag på 3 veckors semester, underbart och efterlängtat!
 
Jag och min syster tog en liten spontantripp till Horndal i måndags när jag hade en ledig dag efter helgens jobb. Där finns nämligen en liten gårdsbutik som heter "Min lilla mormor och jag".
Det var mitt första besök där och oj så charmigt det var! Hon hade dekorerat så fint hela vägen från trädgården in i butiken och det fanns massor av fint att vila ögonen på!! Vi blev kvar länge och kikade och ville köpa med oss massor av fint hem men man fick ju hejda sig lite..hihi!
 
Jag köpte några trädgårdssaker med mig hem och har passat på att fortsatt plantera och göra sommar i min trädgård och på altanen:
Min "vita" korgstol fick stå ute under vintern så när jag vårstädade trädgården upptäckte jag att färgen hade släppt på stolen och den blev som en helt ny och fin korgstol! Jag gillar den här trärena looken mycket bättre än då den var vit faktiskt. Nu är den naturligt patinerad och nött :)
 
Den här vackra krukan på ställning och med vacker kran på baksidan fick följa med mig hem, jag älskar den!!! Den ser väldigt gammeldags ut och har en härligt lantlig känsla över sig och jag kunde inte åka därirfrån utan den, så enkelt var det!
 
Den här söta vita fågelholken fick också följa med hem, så söt att dekorera en kruka med som jag gjort här.  Zinkhinken har jag faktiskt köpt på Coop för en bra peng. Vita pelargoner och en silvernjurvinda fick pryda den.
 
Vill även passa på att önska er alla en riktigt trevlig midsommar!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Trevlig midsommar till dig med fina du!!
Ser så mysigt ut på dina bilder!!
Kraam

Postat av: Anna

Hej vännen !!
Ville bara kika in och önska dej en fortsatt mysig midsommarhelg
Massa kramar

2012-06-23 @ 21:34:07
URL: http://skokartongen.blogg.se
Postat av: vitaspets

Vilken härlig mysig butik...
Kram Karina

2012-06-24 @ 11:54:34
URL: http://minvitaspets.blogspot.com
Postat av: Annika

Superfint! Fina blompedistaler du har där. Var har du köpt dem?
Korgstol ska jag köpa mig en också :)
Kram

2012-06-25 @ 19:40:26
URL: http://vikeskars.blogspot.se/
Postat av: Lizas Lantliv

Så fint du har!
Korgstolen va riktigt snygg så där härligt sliten!
Och krukan på ställning är bara så fin, har precis köpt en exakt likadan, är lite kär i den! ;)
Måste ta kort o visa den jag med!

Ha det bra!

Kram Liza

2012-06-26 @ 21:27:01
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
Postat av: Paula

Åh det ser väldigt mysigt och inspirerande ut!!
Hoppas sommar känslan håller i sig.

Kram
Paula

2012-06-28 @ 09:00:18
URL: http://vackravitating.blogspot.se/
Postat av: Ullis/Leva på landet

Vilket ställe ni har besökt. De där krukorna på ställning skulle verkligen passa bra här också. Får nog gå på lite jakt efter något liknande. Hoppas att du får en riktigt härlig semester.
Ha en skön helg!
Kram Ullis

2012-06-29 @ 19:18:34
URL: http://levapalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback