Gårdsbutikshopping

God Kväll!

Den här början av veckan har varit en riktig tröttvecka....Zzzzz.....
Både måndagen och tisdagen gäspade jag mig igenom jobbet, som för övrigt är rätt tungt nu. Både fysiskt samt psykiskt så det tär på ens krafter... Måndag och tisdag har jag åkt hem direkt efter jobbet och landat i soffan på en gång och småslumrat/vilat mellan 17-22 och sen vid 22 har jag gått och lagt mig båda kvällarna, dötrött... Men idag ville jag inte bara sjunka ner i soffan och få en tredje tröttdag så jag trotsade eftermiddagströttheten och åkte hem till älskade systeryster för lite energipåfyllning!

Jag blev bjuden på stooora negerbollar och saft, mums! Vi hängde i soffan och snackade lite innan vi drog iväg till en gårdsbutik i Gästrike-Hammarby. Butiken ligger vackert vid vattnet och heter
Norboden och där finns massor av vacker inredning i lantig stil! Jag fick med mig en stoor zinkbalja hem samt en vit hink.

När jag åkte hemåt passade jag på att stanna förbi hos min goa vän Ninni och hälsade på i hennes gårdsbutik Hagagården som hon också har öppet idag. Fyndade lite vackert även därifrån! Stannade till stängningsdags och for sen hemåt och här är jag nu!

Här ser ni mina shoppingkassar samt den stora zinkbaljan som jag tänkte plantera pelargoner i så snart det blir lite varmare :)




Här är den oootroligt vackra tvålkoppen i glas som jag föll för direkt i min goa vän Ninnis butik! Se villken vacker bild som dekorerar koppen samt även den vita spetsen som förgyller den lantliga känslan. Ninni var så snäll och gav mig 3 små söta rostvålar "på köpet", de har hon tillverkat själv. Tack vännen!!



Och här kan ni se den vita plåthinken med vitt trähandtag som jag fyndade på butik Norboden.

Imorgon är det Kristi Himmelsfärdsdagen och jag har en ledig dag innan jag går på mitt helgpass som varar fre-mån. Ska bli oootroligt skönt med en ledig dag imorgon, jag känner extra starkt att det behövs nu. Jag hoppas att jag lyckas fylla på med massor av energi så jag inte är lika trött hela helgen som jag varit hittills.

Passar på att önska alla som kikar in en riktigt trevlig Kristi Himmelsfärdshelg!!





Kommentarer
Postat av: Anna

Hej gumman ! Hoppas det lugnar ner sej på jobbet och du får semester snart =)

Jag har oxå pelargoner i baljor, det ä ju så fint =)

Hoppas allt ä bra med dej o dina

Massa kramar

Postat av: ninni

Tack själv för att du kom på lite besök,alltid lika trevligt när du kommer.

Stora kramen till dig.

Ninni

2012-05-20 @ 18:00:26
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Elena

Vilka bra köp du gjorde! :)

2012-05-20 @ 22:34:04
URL: http://ellisono.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback