Badrummet

Hej Kära Vänner!

Visst är det UNDERBART med solen och värmen som kommit till oss! Kan väl inte tänka mig att någon missat den?! Solen och värmen för med sig massor av positiva känslor som legat i dvala lääänge :) Det riktigt bubblar och spritter i kroppen på mig, precis som för korna som går ut på sommarbete kan jag tänka mig...hihi!

Idag var jag och handlade massor av pelargoner som jag längtar efter att få plantera ut! Ska bara klura lite mer på var jag ska ha dem och hur det ska se ut innan jag trycker ner dem i jorden :) Det är så härligt att få påta i trädgården, en helt ny värld öppnas ju upp för oss nu när vi återigen kan vara ute i våra trädgårdar och mysa :) Det här är första våren som jag får åtnjuta i radhuset efter att att vi flyttade in i juli förra året. Då hann jag inte planera så mkt men nu njuter jag desto mer av att få mysa in våren i min trädgård, se allt vakna till liv i rabatterna, rensa och göra fint och planera och plantera och göra vår och sommarfint. Jag ÄLSKAR det!

Tänkte visa er något i radhuset som jag tidigare aldrig visat, nämligen badrummet!! Anledningen till att det aldrig visats är pga att det inte är uppdaterat på många herrans år! Det "pryds" av en gräsligt ful våttapet som är spräcklig i färgen och på golvet ligger en beige/aprikos plastmatta, urk!! Och då det är ett hyresradhus kan jag inte tänka mig att de kommer att rusta badrummet under den tid vi kommer att bo här, tyvärr!! Men hur det än är med det så är det ju trots allt ett ställe vi besöker ett x antal gånger om dagen så man får piffa till det så bra man kan och såhär ser det ut i en hörna av badrummet hos oss:


Byrån är köpt på
JYSK för några år sen men jag tror att de fortfarande finns kvar. Den slukar massor! Bla tvättmedelsförpackningar, sköljmedel, toapapper, hårschampo och duschkräm samt massa annat! Den lilla beiga spegeln med förvaring rymmer mina örhängen och halsband som jag haft under dagen. När kvällen kommer hänger jag av mig smyckena på den för att sen ta på mig dem igen dagen därpå. Den har jag köpt på nätbutiken Magasin Krantz.


Självklart matchar tvättkorgen byrån :) För att täcka golvet så mycket jag kan har jag valt att lägga vita badrumsmattor med vackert virkad spets runtom, Den ni ser i bild är rund, jag har även en till som är lite större och fyrkantig. De är köpte på Jotex. På byrån har jag placerat två stenljusstakar som jag målat vita. Jag tänder ofta ljus när jag ska duscha för jag tycker det ger ett sånt behagligt och avkopplande sken. Jag älskar skyltar och i badrummet finns denna "LAUNDRY"-skylt som påminner karln i huset om att vara så vänlig att slänga lorttvätten i tvättkorgen där den hör hemma :) Men det är han rätt duktig på att komma ihåg ändå, men en liten skylt kan ju inte skada ifall minnet skulle tryta..hihi!


Den stora vackra vita spegeln med två lådor under är mitt nyaste inköp. Den kostade 399:- på Owe Jansson, en av favvobutikerna i krokarna. I den har jag än så länge lite nagellack, nagelfil och lite sånt piff!


På spegeln finns en vacker vit handspegel från Lisbeth Dahl och lite blomster piggar alltid upp! Det är faktiskt en ljusmanschett i en liten ljuskopp.


Också den vackra tvälkoppen i glas från min vän Ninnis butik Hagagården!

Idag slutade jag så tidigt som 12 och har njutit ute massor! Har tom fått en början till en härlig solbränna! Ätit supergod pizza från restaurang Bakfickan i Gävle samt kollat på film på kvällskvisten när regnet tog över. Vi såg filmen "Puss in boots" eller "Mästerkatten" som jag tror kan vara den svenska översättningen. En dush på det och jag är snart redo för en natts sömn för att sen vakna upp till en ledig helg! Och jag hörde visst att det skulle vara strålande väder hela helgen, jo jag tackar jag :)

Imorgon ska vi gratta syrrans kille och äta godsaker! Sen till kvällen ska jag och syrran åka lite på cruisingen i Sandviken med pappa. Vi ska glida runt i hans snygga Mustang, ska bli riktigt roligt!!


Och på söndag firar vi Mor på hennes dag och då ska det visst bli grillning! Jag fixar lite rabarberpaj på det, yumyum!

JAG VÄLKOMNAR DIG HÄRLIGA HELG!

Önskar alla en fin och solig helg!





Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt!!! Allt är härligt när man får hålla på ute & bara mysa!! Synd att man har barn som sussar annars hade det vart kul att åka å kika på er cruisare =) kram!!

Postat av: Den Rockande Coachen!

Åh, så fint du har gjort! Och vilka smarta saker du fixat till.



Ha en skön mors dag!

2012-05-26 @ 22:28:33
URL: http://klokegard.se
Postat av: Ett rött monogram

Jag tycker du har gjort jättefint på badrummet,

men den korgbyrån och tvättkorgen så tänker man

inte på hur väggen ser ut. Pigtittaren passar så

fint också, roligt att du visade.

Ha en fin söndag med grillning

Kramar

AnnaMaria

2012-05-27 @ 08:47:09
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Sonja

Du har så fint i ditt badrum. Väggarna och golvet är ju inte så tokiga. Det kunde ju varit orange eller grönt;)Vårt badrum är ju blått, det är inte fint, men men... Ha det bra i solen så hörs vi... Kram Sonja.

2012-05-29 @ 12:07:51
URL: http://hammarsbacken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback