Helgnjutning!

I helgen som passerat var jag ledig och vädret visade sig från sin allra bästa sida med strålande sol och värme hela helgen! Ooooh så jag njöt! Jag har umgåtts med fina familjen massor och haft en riktig kvalitetshelg, jag mår så bra :)


I fredags slutade jag så tidigt som 12 och när jag kom hem väntade härlig läsning i form av 3 tidningar i brevlådan, underbart att ha inför en ledig helg *ler*. Jag har även legat rätt mycket i min hammock och njutit, den översta bilden på collaget ovan är taget när jag sitter i hammocken och ser ut över min lilla trädgård. Jag hittade även en vacker vitmålad kabeltrumma/kabelrulle på Blocket som jag var och köpte i helgen, såå himla fin!! Jag har planterat lite petunior och pelargoner under helgen och dekorerade kabeltrumman med några vita petunior, fåglar och en avdankad högaffel med spets.


Jag har legat i solsängen hemma i trädgården och solat, slumrat in i vila, läst tidningar och lyssnat på musik. Jag och Hjalle har även varit hemma hos hans föräldrar och ätit frukost ute i förmiddagssolen och till efterrrätt blev det en smarrig chokladboll som ni kan se i bild. De bor verkligen vackert med otroligt fin utsikt över ängar!



I lördags var det cruising i Sandviken och hela familjen drog ut en sväng och cruisade och poppade 60-talsmusik, typ!! Hur mysigt som helst och jag är så glad att vi kom iväg hela familjen i pappas fiiiina Mustang! Vi var ute och cruisade i ca 1,5 timme innan pappa frågade om vi döttrar var nöjda och belåtna och det var vi absolut!! Såg massor av fina bilar, upplevde härlig gemenskap, vinkade åt glada människor och bara njöt för fulla muggar! TACK pappa för att du tog med oss ut på en vända och TACK mamma för att du vågade följa med...hihi!


På Mors Dag i söndags samlades hela familjen hos mamma och pappa där det bjöds på grillat, mumsfillibabba!! Jag gjorde den första rabarberpajen för säsongen som alltid brukar bli till just Mors Dag för rabarberna är lagom färdiga att skörda. Och jisses va gott det var med smarrig vaniljvisp till förstås :) Jenny och jag roade oss med att spela pingis och hoppa studsmatta, såna där saker man börjar asgarva åt på en gång för att man har så himla roligt :) Jag kände mig verkligen lycklig, precis så lycklig som bilden på mig till höger i collaget ovan visar...hihi!

Hoppas verkligen ni med fick njuta av en lika glädjefylld helg som mig!






Kommentarer
Postat av: anna

Låter som om du har haft fullt upp hela helgen :))

Gillar din kabeltrumma skarpt, blev superfint med blommorna och höhaffeln.

kram<3

Postat av: Annika

Vilka härliga bilder. Ser ut som en mysig trädgård :)

Visst är det toppen med en handjagare. Riktigt lantligt är det med :)

ha en fin dag,Annika

2012-05-30 @ 08:59:04
URL: http://vikeskars.blogspot.se/
Postat av: Hem och Lycka

Härligt alltsammans! Kram Mia

2012-05-31 @ 11:48:32
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Elena

Åh, vilken härlig helg du har haft och vilken mysig uteplats! :)

2012-06-01 @ 20:10:53
URL: http://ellisono.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka härliga bilder och mysig trädgård! Kram Karro

2012-06-07 @ 14:53:45
URL: http://www.karros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback