Man måste få leva lite också

Hej Kära vänner!

Hoppas ni mår bra i vårsolen och njuter av att se våren väckas till liv :) Det gör jag! Njuter för fullt varje dag!

Jag har precis avnjutit en 4-dagars ledighet och det var gudomligt underbart! Jag kunde verkligen kopppla bort jobbet, varva ner och känna ett djupt lugn i kroppen och jag kände mig harmonisk och totalt ostressad och jag har mått sååå bra! Jag har verkligen haft livskvalitét delux dessa dagar :) Och jag har förvaltat dem bra måste jag säga, jag har umgåtts med fina människor som gör mig glad och jag har skrattat massor och bara känt mig sådär tillfreds med livet :) Leendet har suttit där på läpparna ständigt och så även inombords. Total Lycka!!

I torsdags spenderade jag några timmar hemma hos min goda vän
Ninni och satt ute i solen med henne och drack kaffe och babblade om livet, skrattade och hade det allmänt trevligt ute i hennes trädgård samt i hennes butik "Hagagården" som hon höll öppen den dagen.

Senare på eftermiddagen fortsatte solen att stråla så jag tog tag i min lilla trädgårdsplätt och gav den en vårmakeover! Jag rensade rabatter, krattade gräs och ställde ut fikabord och stolar, det blev så fint! Jag plockade ur hammockdelarna ur kartongerna och slängde kartong och skräp. Nu är det bara hammocken som ska skruvas ihop, längtar till första vilopausen i den :)

Jag slog mig ned i en av mina stolar och läste nyaste numret av Jeanne dÁrc Living och njöt av solens strålar som värmde hela min kropp. Har nog fått en liten fin vårfärg i ansikte och på armar också tror jag, ljuvligt!

Till kvällen hade jag och Hjalle torsdagsmys med mat och seriekoll! De här lediga dagarna har vi plöjt igenom säsong 1 av serien "Game Of Thrones" och jag är fast!! Så bra fantasy-serie!

I fredags började jag dagen med soffhäng i morgonrock och tofflor för det var en regnig och grådassig dag den här dagen. Men jag njöt ändå för då fick det bli en mysdag och jag älskar MYS!!! Efter lite morgonmys framför tv:n gjorde jag mig iordning och tog en runda på Valbo Köpcentrum. Hittade ingenting till mig men köpte två stycken vackra roskuddar till mamma på reapris på Hemtex, då är det svårt att låta bli...hihi!

Vidare sen till butik Madame Nyberg och lite fikadejt och babbel med goa Anna-Lena!! Därefter tickde klockan iväg till 14:30 och jag åkte hem till Hjalles kompis och hans tjej och hängde där i närmare 3 timmar och hade görtrevligt! Hon hade fyllt år så det bjöds på fikagotta och kaffe! Sen blev det babbel för resten av slanten! Tända ljus och häng i soffor/fåtöljer och tiden verkligen rann iväg, tack för en trevlig och mysig inledning på fredagsmyset mina vänner :)

Åkte hem framåt 18-tiden och jag och Hjalle åkte till Coop och handlade lite. Sen hem och åt god mat, kikade tv och åt godisgott och bara myste i soffan!! Härliga fredag! Bästa dagen på veckan tror jag bestämt.

I lördags var det dags för utflykt med mamsen och syrran! Vi gjorde en tur till Bollnäs där vi besökte Albert&Herbert, Karlssons, Mobackes, Erikshjälpen loppis, Röda Korset loppis, en inredningsbutik samt kanske nåt mer ställe. Åt Sibyllamat och glass och hade en supertrevlig dag med tjejerna i familjen! Fyndade ingenting men vad gör det när dagen ändå blev så totalt lyckad :) Senare på kvällen tog jag tag i städningen här hemma och lagade sen mat tills Hjalle kom hem. Hemlagad potatismos med köttbullar, gräddsås och lingonsylt, yummie!! Tände ljus såklart så mysfaktorn blir total! Sen lördagsmys resten av kvällen.

Den här vackra rustika träbrickan fyndade jag av en bekant på vårmarknaden som jag stod och sålde på. Fick köpa den för ynka 30:- och jag blev överlycklig!

Hade en vision om att ha den på mitt matbord med ljus och blommor på och det blev faktiskt precis så bra som jag tänkt mig! Jag älskar den här brickan. De vackra rosa rosorna som bryter av gentemot det rustika och ger det lite romantisk touch har jag köpt på Panduro. Superfina att ha i en flaska på så här enkelt vis.

I söndags
träffade jag Sonja för vi skulle besöka nya loppisen Maxim i Gävle där man kan boka bord och sälja varje söndag. Vi fyndade ingenting åt oss själva men hejjade på lite vänner och bokade själva ett stort loppisbord till nästa söndag! Wiho va roligt det ska bli att få stå på loppis igen :) Hoppas på att bli av med massor av inredningsprylar och tjäna en slant eller två :) Sonja och jag planerade även lite inför en kommande Gårdsloppis i hennes trädgård i sommar, hoppas vi får till det!

Lite senare på dagen, närmare vid 14:30 kom min vän Tina och hälsade på och hade sin grabb Max med sig. De blev kvar till ca 17:15 och vi satt ute och njöt på altanen hela tiden! Många goa skratt! Solen sken och värmde och första fikadejten blev invigd på altanen den dagen, supertrevligt och världsmysigt!! Jag fick mersmak och alla goa vänner är välkomna på fika närhelst solen skiner :)

När de åkt hem satte jag mig i min stol och solade lite och bara slöt ögonen, njöt och var totalt avkopplad. Då plingade det på dörren och det var en gammal arbetskamrat till mig från väktartiden som även känner Hjalle. I vårat radhus bodde nämligen en annan gemensam väktarkollega innan oss som han umgås med. Han tyckte det skulle vara spännande att få kika in och se hur vi har det och han blev aldeles häpen måste jag säga. Han tyckte vi hade fått det såå härligt, fint och behagligt att han inte ville gå härifrån sa han...haha! Jag insöp allt positivt och fint han sa om vårat hus och blev så glad att min vision om ett hamoniskt och välkomnande hem för mina gäster verkligen avspeglar sig så i verkligheten också. Han kände det verkligen så i kroppen som jag vill att mina gäster ska känna det. En värme i hemmet som gör mina gäster lugna, trygga, glada och harmoniska. Vi satte oss ute på altanen en sväng och tog igen lite snack sen sist vi sågs och vips hade 1 timme gått! Trevligt med besök!

Till kvällen tog jag mig en 1-timmes rask promenad i kvällssolen och det var riktigt underbart skönt!! Fågelkvitter och grönska, åh vad jag mår bra! Sen blev det inte mycket mer än tv-tittande med Hjalle när jag kom hem men det är bästa avslutningen det! Att få gosa upp mig i min Älsklings famn och bara känna han tätt intill, smekandes på mitt hår och få en puss lite då och då *ler*

Har varit hemms hos pappa och sällskapat han i garaget också, det är liksom där man hittar på han då han varje ledig stund skruvar och mecka på bilar :)

Han köper gamla "vrak" som han ser renoverar upp till sååå snygga som de är menade att vara. Hederliga gamla "amerikanare" är det han renoverar. I sommar ska vi ut och åka i pappas Mustang som han renoverat och byggt ihop! Världssnygg sportbil och jag bara längtar tills jag får sätta mig bakom ratten och sätta foten på pedalen så bilen ger ifrån sig ett riktigt härligt och grymt V8-vrål!!! Ska ta med mig syrran och mamma också på en härlig vända!! Pappa har nu meckat ihop bilen så pass att den funkar att köra utan problem. Jag älskar V8-ljudet, det ger verkligen ståfräs på armarna!! Så i sommar ska jag banne mig riva loss ordentligt med pappas Mustang och bara känna mig sådär jävla cool som man kan göra ibland när man kör en riktigt snygg "folk-vänder-sig-om-bil":)

Det var mina 4 lediga dagar som jag kommer leva läääänge på! Ska verkligen försöka planera in fler 4-dagars ledigt när jag schemalägger framöver. Jag känner verkligen att man behöver det emellanåt, jag mår såå bra! Och man får mer energi till jobbet sen när det är dags att ta itu med det igen.

"Man behöver få leva lite "på rktigt" också mellan allt jobb, så det så!"


TACK ALLA NI FINA som förgyllt mina dagar!!






Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

Åh vilket vrålåk! Jättesnygg:)

Postat av: ninni

Tack själv för en trevlig dag,alltid lika skoj.

kram

Ninni

2012-05-08 @ 18:43:20
URL: http://hagagården.blogspot.com
Postat av: Lena

Tack snälla för tipset om picmonkey.com :)

2012-05-09 @ 13:47:17
URL: http://www.lifestylebylena.blogspot.com
Postat av: Lizas Lantliv

Låter som om du haft det riktigt skönt!

Och va mycket kul du hittat på!

Så fint det blev med stolarna o bordet!

Såå härligt med sol o värme!



Ha det fint!



Kram Liza

2012-05-09 @ 15:57:15
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
Postat av: Annica

Brickan på bordet blev verkligen jättebra. Du har verkligen ett fint hem, precis som min mamma alltid har sagt =)

Är jättenöjd med den fina welcome-plattan jag köpte av dig på marknaden, den passar prefekt vid vår ytterdörr.

Håller tummarna för mera sol i helgen, för idag har ju vädret varit helt bedrövligt, så du kan få användning av din nya hammock.

Kram Annica

2012-05-09 @ 23:05:51
URL: http://annicaostlund74.blogspot.se/
Postat av: Anna

Hej !

va härligt med ledighet, du verkar ha det toppen =)

Jag ville bara kika in och önska dej o dina en supermysig helg... Vi har vårmarknad imorrn, det ska bli kul, då ska det handlas blommor =)

Skickar massa kramar

2012-05-11 @ 21:27:28
URL: http://skokartongen.blogg.se/
Postat av: Petra

Fint det blev med din bricka på bordet! Och vilken fantastisk bil... Jag hade förmodligen varit överlycklig om jag bara fått chansen att åka med i en sådan, tänk att få köra en..wow! Förstår att du längtar! =)=)

Ha en fin dag!

2012-05-13 @ 10:25:09
URL: http://torpliv.blogspot.com
Postat av: Ljuvligtvitt

Så härliga bilder!

Utemöblerna är helt i min smak :)

Och bilen, wow ;)



SV: Ja fredagar har verkligen något speciellt :)



Kramar!

2012-05-14 @ 19:25:46
URL: http://ljuvligtvitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback