Adventstid välkommen!

Sådärja!!
 
Tomtemor lät sig övertalas om att vara med på bild, med rosett i luvan och allt...hihi!! Jag har piffat och grejat med mina tomtar och nu tror jag att jag har hittat det som känns rätt att dekorera de med så de inte ska kännas så "nakna" liksom!
Grabbarna får en grön krans om luvan medan tomtemor och lillnisse får ett juligt band om sin :)
 
Har köpt en vit Amaryllis till köket och planterat i en vacker stenkruka. Dekorerat med sött juligt band! Den har klättrat en bra bit uppåt sen jag köpte den och det är så spännande att se vad som händer dag för dag :) Det bästa är att den är 2-stänglig så efter första blommningen väntar åter en vacker omgång!
 
Eftersom jag ska stå på julmarknad nu till helgen, både lördag & söndag 1-2 december innebär det rätt mkt pysslande nu såhär sista veckan för att färdigställa allt. Inte mkt tid kommer att hinnas med för adventspyntning i helgen vilket är anledningen till att jag redan tjuvstartat med julpiffet :)
 
Jag har köpt ny julgardin, julkuddar samt julduk och köket är redo för advent och juletid!
Jag är så nöjd och känslan det gav är precis den känsla jag var ute efter vilket känns jätteroligt! Jag ville ha en vintervit och ljus bas med inslag av rött förstås, det är ju trots allt jul :) Det ska ge en gammeldags känsla med massor av hemtrevnad, värme och charm och det tycker jag att jag har lyckats med *ler*
 
Den vackra duken och de matchande kuddarna är köpta på en lokal inrednings/prylbutik här i Valbo som ni säkert hört mig prata om förut, nämligen Owe Jansson/Lundins Säljlager! Billigt och bra!
 
Då mina fönster här hemma är så pass breda som 160cm är det rätt svårt att hitta hissgardiner som passar. Därför fick jag köpa mig en gardinkappa istället och det blev ju precis lika bra!! Den är köpt på Hemtex som har jättemycket fint nu inför jul och ännu bättre så har de erbjudandet "Köp 2 betala för 1" vilket jag såklart nappade på och gardinen blev helt plötsligt väldigt billig :)
 
Färgerna i textilierna samt broderierna på de samtliga gör att det hela känns väldigt enhetligt vilket känns bra. Jag är så glad att jag hittade så mkt julefint till väldigt bra peng och jag har redan hunnit njuta massor i mitt julekök, där trivs jag bra på kökssoffan med radion skrålandes :) Mkt pyssel har det blitt här. Har trampat en hel del på symaskinen bland annat och sytt ljuspåsar samt julstrumpor.
 
 En vy över matplatsen:
Som ni ser har jag också tagit fram mina julmattor som är sådär mörkröda och mysiga! Även stolsöverdragen har övergått från vitt/beige till rödrutigt!
Soffhörnet där jag myser rätt ofta *ler*. Tallrikshyllan har fått sig en vintrig grön kvist som vinterdekoration.
 
Min stora vita ljuslykta får agera hem åt en vit hyacint som i sin tur står i en mindre ljuslykta i fattigmanssilver. Den är lite "bullig" och ser ut som en kotte nästan. Ett vackert silverhjärta och stjärma med bjällror på får piffa till lyktan coh göra den än mer vintervit! Och min vackra vita julstjärna med vackert sidenband på. Ser ni att det till och med fanns lite snö på mark och tak då fotot togs...hihi!
 
Önskar er ALLA en fantastisk adventsvecka!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: SofiasBod

Mysigt! Härlig julstämning....
Jag är inte jätte förtjust i tomtar... Men de där gillade jag! Ser ut som tomtarna i Trolltyg i tomteskogen, som jag älskade när jag var liten!
Kram och lycka till med försäljningen!
Sofia

Postat av: Mia

Hej!

Jag antar att du ska stå vid Madam Nyberg imorgon, stämmer det?

Vi hade tänkt att ta oss ända från Falun till Valbo imorgon (vi är experter på att åka dit när det är dåligt väder) och då hoppas jag få träffa på er igen :) För julmarknaden vid Madam Nyberg och vid IKEA får man ju inte missa!

Kram Mia

2012-11-30 @ 16:19:33
URL: http://systrarnavirrpannor.blogspot.se/
Postat av: camilla

åh gumman så fint du har det. Verkligen mysigt och så varm stämning. Ha nu en underbar adventshelg. Kramis

2012-11-30 @ 17:16:23
URL: http://camillaslantlif.blogspot.no/
Postat av: Katarina

Godmorgon!
Tack för din fina hälsning!

Men du så söta tomtar...lycka till med försäljningen!

Vilket ombonat kök du har! Duken o kudden man ser där i soffan..å så fint! Här blir det också röda inslag till jul..;)
Ha en fin dag!
kram Katarina

2012-12-05 @ 08:34:07
URL: http://sallyshus.blogspot.com
Postat av: Louise

Å så fint! Önskar att jag oxå kunde pynta med hyacinter, men min sambo är überallergisk :( men lite tomtar och en del rött är införskaffat i sann juleanda! God jul!

2012-12-06 @ 10:46:31
URL: http://www.louiseomalltochinget.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback