Höstmys

 
Idag har jag avnjutit en ledig dag med bla lite betonggjutning hos mamma samt en del slappa av! Avrundar en bra dag med lite tända ljus i fina träljusstakar som jag köpt i min vän Ninnis gårdsbutik "Hagagården"!! De är gjorda av gamla stols-och bordsben, fina va??!! Yankee Candle ser ni också och jag fick ett helt gäng av dem när Hjalle var i USA, mkt billigare där än här varpå han oftast gör storköp när han besöker det stora landet bortöver :)
 
Halloween och Allhelgona har passerat i helgen och jag hade besök av några få men ack så urgulliga ungar som ivrigt ropade "bus eller godis" och förväntantsfullt  räckte upp varsin påse i väntan på att få den ännu mera påfylld...hihi! Ååå de gjorde verkligen min dag och jag blev alldeles varm i hela kroppen av de gobitarna :)
 
Jag har karvat 2 pumpor, en med syrran förra vecka och en på jobbet då jag jobbade i helgen. Har pyntat med lite spindelnät och spindlar, diverse insekter och tänt lyktor på bord och myst till det lite även på jobbet, trevligt!
 
Två julmarknader väntar mig framöver i december, ska bli såå roligt och mysigt! Jag har ett helt gäng fina tomtegjutformar som jag ska gjuta i tills dess samt massa annat pysse ska tillverkas. Skoj, skoj skoj!
 
Nu mys med Älsklingen!

Kommentarer
Postat av: Anki

Tack snälla fina du som erbjöd dig att låna pengar!!! Vi fick biljetter i julklapp & jag har bokat dem idag =) Bara att vänta till maj då!
Vilja häftiga ljusstakar, smart & vackert!! Hoppas du har lite härlig ledighet. Kramkram!!!

Postat av: Eva-Lena

Jag gillar också yankee candle helst white cotton. Visst är ljusstakarna fina hos Ninni. Vilket datum är det julmarknad hos Anna-Lena?
Kram Eva-Lena

2012-11-06 @ 20:13:34
URL: http://blog.lavendelolantliv.se
Postat av: Petra

Vilka fina ljusstakar, kul att de är gjorda av gamla bordsben! Du verkar ha en hel del mysig pysseltid framför dig. Det är nog något av det bästa med den här tiden på året, tycker jag, när det är fullt tillåtet att hålla sig inomhus och pyssla bort några timmar =)
Lycka till med tillverkningen inför julmarknaderna!
Kram Petra

2012-11-10 @ 08:42:41
URL: http://torpliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback