Projekt minirust

En bra ledig fredag njuter jag av idag! Började dagen med att åka till en loppis i Sandviken där jag och en god vän har hyrt en varsin hylla för att ställa upp lite loppisprylar på. Själva försäljningen sköts av de som har loppisen. Superbra att nån annan sköter det så slipper man stå där själv utan kan bara åka dit och fylla på med nya saker och förhoppningsvis få hämta ut lite pengar då och då ;)
 
När vi kände oss klara på loppisen begav vi oss tillbaka till våra hemtrakter Valbo och tog en mysig fika på Nybo Cafe och babblade bort en timme eller så!
Supermysigt att få sitta inne i det gamla huset och låta solens strålar nå en genom fönsterrutorna och sprida glädje och energi!
 
(Notera att detta är en sommarbild av huset där cafet samt inredningsbutiken Madame Nyberg ryms i! Nog för att vi hade sol idag men den har banne mig inte töat bort ALL snö utan vi har fortfarande snö här också...hihi!)
 
När jag sen kom hem vid strax före 12 hade jag tonvis med energi och kände mig så pigg och glad, mycket tack vare solen samt vetskapen om att jag har en ledig helg att vänta samt att jag startade dagen i en god väns lag :)
 
Jag bestämde mig för att köra igång med projektet "minrust" i köket vilket innebär att jag målar den gräsligt fula och gulnade furulisten vit! 
Det blir sååå himla bra och köket blir mycket ljusare sam känns större vilket är en trevlig känsla då mitt kök inte är så stort! Jag har målat 2 omgångar och minst 2 omgångar till väntar sen får jag ställa tillbaka allt som just nu ryms på köksbordet. Tur att färgen torkar snabbt!
 
Hoppas ni med får njuta av solens strålar idag och känna energin flöda i kroppen och leendet som sitter som en smäck där i ansiktet!! Ljuva, härliga fredag, det ni  :)
 
 

 


Kommentarer
Postat av: emma

Vart i Sandviken ligger den loppisen ?

Postat av: Annas idéer

Gulnad furu riktigt STICKER i ögonen:) Vilken skillnad det blev!
Jadu...tänk om jag trotsat mäklaren och tagit med det ändå...Inget märkvärdigt växthus alls, men vad kul man hade!
Det SKA bli ett växthus i år, det har jag bestämt!
Kram Anna

2013-02-02 @ 20:57:52
Postat av: Ewa

Hej, vilken skillnad lite vit färg kan göra! Kul att med små medel göra stor skillnad ;) Var ligger loppisen du har grejerna på? Öppettider? Såg ju saker jag är sugen på.....
Ha en härlig helg
Kram
Ewa

Svar: Hej!! Loppisen ligger på Polhemsgatan 5 i Sandviken, mot sjukhuset och sen en liten bit in i ett villaområde. Man kan söka på Saker Och Ting Inlämningsloppis på Facebook!!
Öppettider: tor 16-20, fre 10-15, lör 11-15.
Levinda

2013-02-02 @ 21:56:30
URL: http://hemmahosewa.blogspot.com
Postat av: Lise-Lott

Vilken härlig dag! Den där loppisen måste jag ta och besöka, den är ju i min närhet, har faktist inte varit in dit än. Soool, vilken underbar ljusterapi helgen har bjudit på = ). snyggt med den målade listen!

Kram L-L

2013-02-03 @ 16:45:56
URL: http://www.vitanyanser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback