Sista julbilderna

Julgranen står till min och älsklingens förtjusning fortfarande kvar härhemma i vardagsrummet men den ska tillsammans med allt annat julpynt dansas bort i helgen på TjugondagKnut och det känns faktiskt lite vemodigt... Inget mer julgransmysigt sken om morgnar och kvällar, inget som längre tindrar och påminner om lugna, mysiga juldagar...

Tack för denna gång kära, kära julgran, vi ses åter nästa jul :)
 
Och med detta avsked bjuder jag på de sista julbilderna här hemifrån!
 
Hallen mot vardagsrummet.
 
Fina, fina granen och lilla rara söta Bamsen *ler*. Fotot är faktiskt tagst av min Älskling!
 
Mysiga julköket. Nya textilier ska letas fram och julpyntet i tallrikshyllan ska väck.
 
Och såhär har min öppna spis i sovrummet sett ut under jul. En vacker ljusstake och granrisk med tindrande snö på, fusk förstås men fint! Den fina vimpeln med "God Jul"-text på har jag fått av en god vän.
 
I taket kan ni skymta en ljuskrona som är dekorerad med diverse granris och vintervita, frostiga julkulor.
 
Nu tackar vi för den underbara tid som varit och blickar framåt mot den krispigt vita vintern som är kvar och kommer med mer ljus och så småningom även vår *ler*.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback