Oj oj, nu var det på tok för länge sen!

Hej å hallå??!!!
 
Nu har jag verkligen haft ett riktigt långt brejk här på bloggen! Det var inget planerat utan var bara något som blev.  Mestadels pga att jag helt enkelt inte riktigt funnit tiden att blogga mellan alla arbetspass och allt annat som man vill hinna med att göra på fritiden :) Mycket har hänt sen sist och nu ger jag mig på ett försök att komma ikapp :)
 
Först var det sommarsemestern där mamma och jag och syster min åkte runt i Södra Sverige på husbilssemester som ni kan läsa om i det sista inlägget jag gjorde.
 
Sen var det mer semester med sommarmys och härliga lata dagar och en del planerande inför nästkommande resa! Jag och min älskling Hjalle har nämligen varit på vår andra bilsemester genom Europa!!
 
Förra året var vår första bilsemester då vi åkte till Frankrike! I slutet av augusti nu i somras åkte jag och Hjalle återigen ut på äventyr!
 
Vi tog båten över till Tyskland och bilade vidare och hamnade i Amsterdam som första stopp. Vidare sen till en helt underbar Sago/Nöjespark i Holland som hette Efteling. Wow, sagoparker är verkligen världens lyckligaste platser att få vara på, helt underbart!  Jag och Hjalle har besökt fantastiska loppisar (brocantes) i Belgien och vi besökte även ett ölställe i Belgien där det tillverkades sk munköl (Chimay), en riktig höjdare för Hjalle :) Vi besökte sedan en nöjespark i Frankrike som hette Asterix och därefter begav vi oss vidare i bil till Normandie i norra Frankrike och till staden Cabourg alldeles vid havet!
 
Några blandade bilder från ställena jag beskrev i texten ovan:
Jag har gjort toppenfynd på loppisen i Belgien!
 
Sagopark Efteling i Holland
 
Pannkaksstället på Sagoparken Efteling i Holland
 
Delfinshow på Parc Asterix i Frankrike
 
 Munkstället Chimay
 
Bilder från underbara vackra staden Cabourg i Normandie!
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
Sedan besökte vi den lilla medeltida staden/ön Mont St Michel som ligger mitt ute i havet!
 
 
 
 
 
 
 
Sen styrde vi kosan mot Versailles och besökte slottet!
 
 
 
 
 
 
Sedan parkerade vi bilen och tog tåget in till Paris där vi blev kvar i några dagar och hade det sååå fantastiskt! Gick på fotbollsmatch och såg Zlatan kicka mål på hemmaplan, klädde upp oss och gick på show på Moulin Rouge, gick på ytterligare en loppis (brocante) och bodde på världens mysigaste och lyxigaste hotell med pool och hamam i källaren!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter Paris åkte vi till staden Lille där Europas största loppis annordnas varje år! Där var det fantastiskt roligt att få gå omkring och se på allt vackert från smått till stort! Wow vad jag är glad över att få ha besökt så många franska/belgiska loppisar på denna resa :)
 
Innan hemfärd besökte vi återigen Belgien och stannade på ett bed & breakfast där Hjalle besökte ett munkbryggeri och köpte öl i världsklass och som tydligen är väldigt unik och går endast att få tag på där på plats.
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här resan var fantastisk och vi är så glada att ha fått upplevt ytterligare en bilsemester genom Europa tillsammans <3 I ca 2 veckor var vi på vift och vi skulle lätt ha varit på vift ytterligare två :)
 
 När den underbara sommaren var över så var det återigen jobb som stod på kalendern och det har jobbats och jobbats mestadels från september till och med nu. Men den här hösten har jag äntligen tagit ett stort beslut som jag funderat på i dryga 1 år nu och nu vågade jag ta steget fullt ut pga vissa omstämdigheter på jobbet. Jag kommer att gå ner i arbetstid from 1/12 och börja jobba 80% istället för heltid. Efter långt övervägande känner jag nu i hela min kropp & själ att jag har tagit rätt beslut!! Pengar är inte allt och kan man avvara några slantar och ändå leva bra så är det man vinner i gengäld i form av större livskavlitet sååå mkt mer värt än de slantar man förlorar :) Jag vill istället få mer tid för livskvalitet, reflektion över livet samt få hålla på mer med hem och inredning som jag verkligen brinner för :) Jag kommer att få mer tid till att få vara kreativ och skapa,  jag älskar ju gamla möbler och att få måla dem och ge dem nytt liv! Så nu i december börjar min nya tillvaro med lite mindre "jobb" och mer skapande fritid samt livskvalitet så bättre kan det inte vara här hos mig just nu :)
 
Ca 1 vecka efter att vi kommit hem från Frankrike så köpte jag mig en ny bil! En sprillans ny Nissan NV200, en vit tjusig liten skåpbil som gör det lättare för mig att köpa möbler och renovera! En helt ny livsresa börjar då många nya beslut har tagits :)
 
 
 
Jajjemän det här får bli en snabbresumé av de månader som gått! Och förhoppningsvis kommer jag att komma igång med bloggandet mer och mer! Nuförtiden är jag mer aktiv på Facebook i och med att det är så enkelt då all familj/vänner finns där och kan ta del av ens dagar och liv :)
 
Men nu ska det väl inte dröja så länge tills nästa gång får jag hoppas!
 
 TACK alla ni söta som fortfarande kikar in här <3
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi MATSAFARI

Vilken resa du har gjort. Både i Europa och säkert inom dig själv. Helt rätt beslut har du tagit och du motiverar det riktigt bra. Lycka till med alla möbelköp och framtida möbelrenoveringar.

Postat av: Ella

Härliga bilder! Vad skönt att gå ner i arbetstid och kunna lägga mer tid på sånt man verkligen brinner för. :)

2013-11-19 @ 08:49:47
Postat av: SofiasBod

WOW!!!! ser helt underbart ut alltihop..... =)
Kramis, ha det så gott!
Sofia

2013-12-02 @ 14:13:26
URL: http://sofiasbod.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback